Currently Browsing: wang

PM Lanjutkan Penangguhan Bayaran Balik Pinjaman Tapi Bersyarat!

Petang tadi dalam satu sidang media Tan Sri Muhyiddin Yassin mengeluarkan satu berita baik di mana pihak kerajaan bersama Menteri Kewangan dan Gabenor Bank Negara bersetuju untuk laksanakan Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bank Bersasar.

CONTINUE READING

Pembayaran Jumaat Ini, Ini Cara Semak Status Untuk BSH Fasa Ke-3

Bagi mereka yang gagal untuk tempoh fasa sebelum ini, duit BSH akan dikreditkan ke akaun jika sudah membuat kemaskini maklumat pemohon.

CONTINUE READING

Perhatian NGO! Patuhi 7 SOP Ini Untuk Elak Langgar PKP

Membantu individu yang memerlukan adalah amat penting juntuk memastikan mereka ini meneruskan hidup dengan baik. Dalam pada masa yang sama, dunia ini perlu mengamalkan sikap saling bantu-membantu demi mengekalkan keamanan hidup!

CONTINUE READING

Belanja Ikut Emosi, Potensi Kewangan Anda Bocor ‘Teruk’!

Ramai sekarang ni yang ‘depress’! Mana taknya bila dapat gaji je mesti habis sampai langsung tak ada simpanan. Pendek kata ramai semakin tertekan dengan taraf hidup yang semakin meningkat naik. Walaupun keadaan ekonomi tidak stabil, tapi ada diantara anda yang masih mengamalkan berbelanja ikut emosi. Kononnya nak hilangkan stres di tempat kerja atau ‘reward’ untuk diri sendiri tapi lain pula yang jadinya. 

CONTINUE READING

Takut Poket ‘Kering’? Ini Tip Untuk Menyelamatkan Anda Daripada Tiada Duit

Sesetengah orang, awal bulan lagi dah 'poket kering' disebabkan bayar segala komitmen dan perbelanjaan bulanan. Haa walaupun perit, terpaksa lah telan juga sebab dah jadi tanggungjawab untuk anda melangsaikannya. Apa kata anda cuba tip ini untuk menyelamatkan anda daripada tiada duit langsung. 

CONTINUE READING

Wanita & Belanja : Kenapa Mereka Suka Simpan Resit?

Harini apa kata anda buat 'spotcheck' dekat kawan-kawan, tengok purse mereka ada tak terselit resit-resit lama? Memang tak dapat dinafikan wanita ni sikapnya suka belanja lepas tu ia menjadi satu habit untuk menyimpan resit belanja sehingga penuh sampai tak nampak duit dalam purse hiks. 

CONTINUE READING
Donna