Currently Browsing: waktu tidur

Untuk Mommy Luar Sana, Ketahui Tip Bagi Bayi Mudah Tidur

Mengikut satu laporan yang dikeluarkan oleh pihak KKM, bayi yang berkongsi katil dengan orang lain boleh membahayakan bayi tersebut cuma dapat dielakkan jika anda ikut panduan berikut. Kami kongsikan dengan anda beberapa cadangan daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

CONTINUE READING

Malam Ni Boleh Praktis Tidur Tanpa Pakai Seluar Dalam, Banyak Manfaatnya!

Bayangkan anda berada dalam bilik, tanpa seurat benang apabila kemaluan tidak ditutup tanpa dibaluti kain haa tidur tanpa pakai seluar dalam, ish mesti pelik rasanya! Mungkin bagi anda yang sudah terbiasa dengan memakai seluar dalam ketika tidur akan berasa janggal dan tidak selesa tetapi anda perlu tahu bahawa ia memberi manfaat pada kesihatan pada tubuh badan anda. 

CONTINUE READING

Tua Atau Muda, 3 ‘Pattern’ Tidur Ini Dapat Bantu Tingkatkan Kualiti Tidur Anda

Bila dah meningkat dewasa ni, tidur lah satu nikmat dunia yang kita paling hargai tapi itulah, susah nak dapat waktu tidur yang betul-betul cukup. Kadang-kala tu, tidur 8 jam pun macam 8 minit. Tak cukup! Tak tahu kenapa, aduhai! Macam mana nak buat ni?

CONTINUE READING

Rahsia Perwatakan Wanita Disebalik Bantal Ketika Tidur

Kalau nak tidur kebiasaanya mesti akan ada bantal di sisi anda betul tak? Bila dah selalu tidur ada bantal baru lah lena je waktu tidur anda, siap sedap peluk bantal yang empuk tu hiks! Bukan kanak-kanak je yang ada bantal ‘busuk’ setiap kali ingin masuk tidur, tapi memang tidak dapat dinafikan golongan yang berusia pun masih ada bantal kegemarannya. 

CONTINUE READING

Anak Kerap Terjaga Pada Waktu Malam? Ini Tip Tidur Nyenyak Untuk Si Manja

Sejak ada si manja ni badan asyik rasa letih dan mengantuk je, kadang-kadang rasa macam dah jadi zombie! Memang tidak dapat dinafikan bila dah anak ni maka komitmen pun semakin tinggi dengan nak uruskan hal  rumah dan melayan suami. Bayi kerap terjaga pada waktu malam ada perkara umum yang sering berlaku dan kebanyakan ramai para wanita di luar sana yang mengadu tidur cukup tidur dan tiada lagi istilah ‘beauty sleep’ sejak kelahiran si kecil. 

CONTINUE READING
Donna