Currently Browsing: vagina

Apa Nak Buat Kalau Kondom Tersekat Dalam Vagina Lepas Hangat Berasmara?

Lepas hangat berasmara, tiba-tiba baru sedar ada kondom tersekat dalam vagina. Apa nak buat? Bila benda ni jadi, benda pertama yang anda kena buat ialah jangan panik! Kalau korang menggelabah, benda akan jadi makin parah.

CONTINUE READING

Vagina Kering Punca Hubungan Intim Semakin Hambar?

Bagi wanita mungkin sudah umum anda tahu bahawa faraj kering berlaku pada wanita yang sudah mengalami fasa menopause, tetapi ia juga boleh berlaku pada semua wanita juga. Vagina kering bukan sesuatu perkara yang boleh dianggap remeh tambah lagi bagi yang sudah berumahtangga, secara tidak langsung akan menjejaskan hubungan bersama suami. 

CONTINUE READING

Berbahayakah Kentut Vagina?

Menurutnya, sebuah kajian di Iran pada 2012 telah membuktikan kentut vagina ini tidak berbahaya dan normal bagi para wanita kerana ia berlaku apabila terdapat udara bergerak keluar dan masuk ke dalam vagina. Malah, ia juga tidak mengeluarkan apa-apa bau busuk.

CONTINUE READING

Senang Je! Posisi Ini Menjadikan Malam Anda Bersama Suami Semakin ‘Panas’

Hari dah mula gelap badan pun semakin letih jadi waktu itu lah masa yang sesuai untuk anda dan pasangan beristirehat setelah seharian penat bekerja. Sebelum anda buat keputusan untuk tidur apa kata anda cuba posisi ini dengan suami untuk cetuskan aksi hangat yang lebih romantik.

CONTINUE READING

Tak Perlu Pencuci, Ikut 9 Syarat Ini Untuk Elakkan Faraj Berbau & Berlendir

Untuk pengetahuan anda, vagina kita ada bau dia tersendiri kerana bergantung kepada gaya hidup dan pola pemakanan kita. Jadi, nak memastikan Miss V dalam keadaan bersih dan wangi, cukup dengan membilas setiap kali mandi dan membuang air kecil atau besar, bilas dengan air sehingga hilang kotoran najis. Okay?

CONTINUE READING

Makan Yogurt Setiap Pagi Mampu Cegah Infeksi Pada Vagina

Bila sebut je pasal yogurt apa yang terlintas dalam fikiran anda? Haa mesti anda menganggap ia sebagai salah satu antara makanan 'healthy' atau sering digunakan dalam penjagaan kulit muka. Tidak kira sama ada golongan dewasa atau kanak-kanak yogurt ini memang sudah lama digemari oleh semua golongan masyarakat kerana semangkuk kecil yogurt dimakan mampu memberikan tenaga sepanjang hari. 

CONTINUE READING
Donna