Currently Browsing: tempat kerja

“Aku Tak Minta Kena Cabul La!”

Didiklah kaum lelaki kita untuk menghormati wanita. Kita bukan barang untuk disentuh-sentuh. 

CONTINUE READING

Alert! Rakan Sekerja Tiba-Tiba Asingkan Diri Petanda Terkena Gangguan Seksual

Bukan itu sahaja. Apa yang lebih merisaukan ialah kesedaran untuk melaporkan kes gangguan seksual masih rendah berbanding dengan 60 hingga 70 peratus kes yang berlaku dalam masyarakat kita.

CONTINUE READING

Jangan Terlalu Melulu! Nak Berhenti Kerja Ada Cara Dia Tau

Bukan apa, ramai di antara kita masuk ekrja dijemput baik dengan majikan tapi bila nak keluar, tinggalkan nama yang tak elok pula dengan syarikat. Tak nak lah kalau macam tu. Kalau boleh, masuk dengan cara baik, keluar pun dengan cara baik. Kan lebih bagus macam tu. Nama pun tak buruk.

CONTINUE READING

Badan Nak Guna Lama, Ikuti Tip Ini Untuk Jaga Tulang Belakang

Cuba ingat balik atau tengok keadaaan badan anda sekarang. Posisi anda sedang dalam keadaan yang macam mana? Mesti kebanyakannya duduk dalam keadaan bukan 90 darjah kan? Itulah cara yang salah dan punca sakit belakang.

CONTINUE READING

Tempat Kerja Lebih Banyak Di Buli Atau Berdrama?

Persoalannya adakah ini satu suasana yang sihat? Kalau dilihat semula, semua tempat kerja akan ada ragam dan drama, tak kira lah dengan boss, rakan sekerja, department sebelah atau pengawal keselamatan dan lebih teruk lagi dengan tukang sapu pun ada masalah. Cuma bagaimana cara kita mengawal ragam dan drama di suatu tempat kerja tu. Kita mudah melenting ke, buat tak tahu je ke atau overthinking dengan sesuatu perkara.

CONTINUE READING
Donna