Currently Browsing: tanggungjawab

Badan Perlukan Rehat, Ketahui Masa Tepat Untuk Ambil Cuti Panjang

Bayangkan lima hari bekerja dan hanya dua hari saja cuti iaitu pada hujung minggu. Itu pun kalau betul-betul tak ada kerja, kalau ada kerja yang perlu diuruskan pada sabtu dan ahad? Macam mana nak ‘me time’? Mungkin perkara ini tak nampak kesan pada mereka yang belum berkahwin. Cuba fikir bagi golongan wanita yang sudah berkahwin. Adakah 15 jam sehari baik untuk kesihatan?

CONTINUE READING

Kerap Bawa Bayi Keluar Malam Punca Perkembangan Anak Terjejas

Bila tengok anak ‘behave’ je, mulalah anda merasakan ia kelihatan seperti tiada masalah untuk bawa mereka keluar dan terus menganggap ia sebagai lampu hijau untuk menikmati aktiviti malam seperti yang anda inginkan. Anda ibu bapa yang macam ni ke?

CONTINUE READING

Kongkong & ‘Monitor’, Apa Beza Dua Ni?

Belum apa lagi, dah menuduh yang bukan-bukan dan lebih teruk lagi, melenting sehingga timbul pergaduhan. Tak dapat dinafikan tindakan ini tak sihat dalam hubungan. Tak kira la suami atau isteri, keduanya harus elakkan daripada melakukan tindakan sebegini.

CONTINUE READING

Jangan Main Beli Je! Tip Buat Kaum Ibu, Pilih Mainan Bayi Usia Dua Bulan

Pemilihan mainan sesuai dengan usia dapat menyempurnakan gerakan mereka sekali gus merangsang perkembangan. Ini kerana mainan bagi bayi dua bulan akan memberi perubahan terhadap apa yang berlaku disekitaranya. Jadi penting sebagai ibu bapa bertanggungjawab untuk memastikan mainan tersebut selamat dan tidak bahaya. 

CONTINUE READING

Video Lelaki Solat Sambil Dukung Anak Menjadi Perhatian Netizen

Artikel ini kami tulis disebabkan semalam viral satu video yang menunjukkan seorang lelaki sedang mendukung anaknya ketika solat berjemaah di salah sebuah masjid. Rentetan itu ramai yang menyuarakan suara mereka dengan menyoalkan adakah solat cara lelaki ini sah?

CONTINUE READING

Anak Enggan Ke Sekolah? Mungkin Ini Yang Anda Perlu Tahu Sebagai Ibu Bapa

Sepertimana yang anda tahu, alam persekolahan merupakan satu pengalaman yang paling bermakna buat kanak-kanak. Di sana bukan sahaja mereka dapat menimba ilmu pengetahuan tetapi secara tidak langsung mereka juga belajar bagaimana untuk adaptasi bersama rakan-rakan dan juga cikgu.

CONTINUE READING
Donna