Currently Browsing: tanggungjawab

Nasihat Seorang Hakim Mahkamah Syariah Buat Anda Yang Bergelar Mertua

Kali ini salah seorang pengguna Facebook, Natrah berkongsi nasihat dari seorang Hakim Mahkamah Syariah yang mengendalikan banyak masalah rumah tangga yang sering timbul dimana bila diselidik semula, semuanya bermula dari kesalahan kecil. Hm, apa kesalahan yang kita sering terlepas pandang tu?

CONTINUE READING

“Penat Macam Mana Pun, Adakan Juga Masa Untuk Keluarga” – Raf Yaakob

Perkara ini sering terjadi dalam hubungan dan mulalah timbul masalah kurang perhatian, peraaan sayang mula pudar, masalah komunikasi dan banyak lagi masalah yang berpunca daripada hal yang remeh. Ini kerana masing-masing  tak ada usaha nak mencari masa walaupun seminit dua walau dalam kesibukkan melakukan rutin harian.

CONTINUE READING

Bayi Cacat Disebabkan Ibu Suka Merokok Ketika Hamil

Dah macam-macam kerajaan lakukan untuk membasmi tabiat merokok dengan mengadakan pelbagai kempen kesihatan tapi masih lagi ramai yang pandang enteng tentang perkara ni. Namun apa yang lagi membimbangkan pada hari ini, wanita mengandung turut terjebak dan ketagih tanpa mempedulikan janin yang ada dalam kandungan mereka. Tabiat merokok bukan sahaja memberi kesan kepada kesihatan bayi sebelum hamil, malah setelah bayi lahir ia juga turut menyumbang kepada tumbesaran bayi. 

CONTINUE READING

Hidangan Sarapan Pagi 10 Minit, Resipi Ini Mampu Jimatkan Masa

Bukan nak merungut tapi itulah rutin seorang wanita yang bekerja dan mempunyai keluarga. Kalau boleh semua benda nak settle dengan cepat. Ha.. berita baik untuk anda sebab artikel ni sangat sesuai sebab kami nak kongsikan beberapa resipi hidangan telur hanya dalam masa 10 minit! Antaranya…

CONTINUE READING

Comel Bila ‘Superhero’ Avengers Luangkan Masa Bersama Anak Mereka

Namun, ada lagi menarik dari berita itu kerana Donna ada beberapa keping gambar adiwira Avengers yang sedang meluangkan masa bersama anak mereka dalam kehidupan realiti! Macam manalah ye bila mereka dengan cahaya mata mereka sendiri. Selalu dalam filem nampak ganas je! Dengan anak pun ganas juga ke?

CONTINUE READING

5 Mitos Demam Campak Yang Anda Perlu Tahu!

Kebanyakkan orang kita sering menganggap demam campak (measles) sama dengan cacar air (chicken pox). Sebenarnya, dua jenis penyakit ini berbeza kerana menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengklasifikasikan demam campak sangat berbahaya dan pembunuh utama kanak-kanak manakala cacar air tiada.

CONTINUE READING
Donna