Currently Browsing: susu

Ambil Tahu Makanan Yang Perlu Diambil Bila Mengandung

Seperti yang anda tahu kalau silap pengambilan makanan, bayi dalam kandungan akan terganggung seperti pergerakan dan tumbesaran terjejas. Perkara ini terjadi bila kekurangan pengambilan beberapa jenis vitamin sehingga dapat mengakibatkan ibu hamil mengalami anemia sekaligus melahirkan bayi tidak cukup bulan atau berat badan bayi rendah. Nak ke?

CONTINUE READING

Yang Sebenarnya Boleh Ke Suami Minum Susu Isteri?

Penjelasan ini dilakukan pada Oktober 2019 oleh Pencetus Ummah, Azman menerusi laman Instagram miliknya. Oh! Sebelum itu kami nak ingatkan, ulasan ini ditujukan untuk susu isteri yang sah, bukan hukum minum susu isteri orang lain atau ex-wife. Jangan salah faham ye, ihiks!

CONTINUE READING

Susah Sangat Nak Cerai Susu Anak? Gunakan Taktik Ini

Macam mana cara nak cerai susu badan ni? Tak boleh nak biarkan kalau berlarutan, kena buat sesuatu! Kalau ikut petua orang tua, letak sirap dan konon kata ada darah dan buat-buat sakit. Ada juga letak kicap kononnya susu yang keluar busuk dan tak sedap. Sayangnya tak semua petua tu boleh diguna pakai pada setiap bayi. Hm, macam mana ni?

CONTINUE READING

Ozlyn Kongsi Ragam Bila Anak Susah Putus Susu

Mungkin masih ada yang beranggapan susu badan tak memberi apa-apa manfaat pada si ibu selain daripada badan si ibu terasa penat, lesu, payudara terasa sakit-sakit, pergerakkan terhad dan lain-lain lagi.

CONTINUE READING

Kepentingan Beri Susu Ibu Sehingga Usia Si Kecil Cecah 6 Bulan

"Pemberian susu badan optimum selama 2 tahun sudah cukup untuk merangsang sel deria. Selebihnya, sel otak mereka perlu dirangsang dengan perkara lain supaya mereka lebih bijak dan kreatif. Bagaimanapun, tiada larangan dan suruhan menyusu anak lebih dari usia tersebut. Cuma, perlu faham dari sudut ilmu dan hikmah," katanya.

CONTINUE READING

Wanita Bermisai Kelihatan Pelik? Guna Je Cara Semula Jadi Ni Kalau Nak Hilangkannya

Muka cantik, kulit dah gebu tapi bila tengok betul-betul muka dekat cermin, ish ada misai pula! Sebagai seorang wanita, penampilan dan imej amat penting untuk tampil kekal berseri dan sentiasa nampak cantik di mata orang lain. Donna pasti ada diantara anda yang pernah ditegur oleh rakan-rakan disebabkan ada misai di wajah, memang nampak tak 'cool' langsung okay! Bila dah kena tegur, mula la anda rasa tak yakin nak berhadapan dengan orang lain, nanti kalau cukur takut tumbuh lebih lebat pula. 

CONTINUE READING
Donna