Currently Browsing: stokin

Pakai Lengan Panjang Pun Kena Pakai Handsock Ke?

Hakikatnya, tak semua wanita mampu berpakaian mengikut garis panduan yang ditetapkan. Mungkin mereka beranggapan dah pakai lengan panjang, kenapa nak kena pakai handsock? Atau ada yang tak pernah terfikir pun nak sarung handsock.

CONTINUE READING

‘Trick’! Aksesori Cucian Ini Perlu Ada Untuk Memudahkan Cuci Pakaian

Malangnya, bukan masalah cuci stokin je, masalah lain pun ada macam takut baju putih terkena warna, tali bra terbelit, baju basah nak guna dengan segera, zip jaket kasar selepas basuh dan banyak lagilah! Kalau nak senaraikan memang banyak! Ha, jangan risau sebab Donna akan kongsi tip yang tricky ni. Mudah-mudahan boleh dipraktikkan pada musim raya ni..

CONTINUE READING

Kaki Anak Bau Hapak? Selesaikan Dengan Cara Ni

Budak-budak ni manalah nak fikir, yang dia tahu sarung kasut dan buka kasut. Kasut dia basuh ke, berbau ke, kotor ke. Apa dia kisah! Janji kaki bersarung. Jadi kita sebagai ibu yang prihatin pada anak-anak ni, jom lakukan inisiatif ni. Hanya empat cara je!

CONTINUE READING

Rasa Nak Menangis Bila ‘Tarik Mengkarung’ Menyerang

Kaki kejang berlaku disebabkan oleh kontraksi otot luar kawalan yang akan menjejaskan betis kaki.” Kaki kejang atau orang-orang tua panggil ‘tarik mengkarung’ apabila datang tanpa diundang memang menyakitkan.  Kadangkala ketika tidur, menyarung seluar, melangkah naik tangga dan paling tragis ketika sedang berjalan tiba-tiba sahaja kekejangan. Memang nak meraung rasa sakitnya. Kekejangan otot tersebut biasanya menyerang […]

CONTINUE READING

Pakai Stokin Ketika Berpantang Tidak Perlu? Boleh Ke Doktor?

Hey! Kenapa tak pakai stokin ni? Kan tengah pantang. Nanti angin masuk ikut kaki baru tahu,” Berpantang adalah perkara wajib bagi para ibu yang baru sahaja bersalin atau mengalami keguguran. Ini kerana dengan berpantang, ia membantu tubuh para ibu kembali segar dan menyembuhkan luka luar dan dalam. Malah, jika dilihat cara melayu tradisional berpantang, terdapat […]

CONTINUE READING
Donna