Currently Browsing: solekan

Dapatkan Bulu Mata & Kening Tebal Secara Alami Dengan Tip Mudah Ni

Hai cemburunya bila tengok bulu mata dan kening orang lain lebat. Tak payah dah susah-susah nak makeup tebal lepas tu pakai pula bulu mata palsu. Nanti bila buang je makeup terus muka macam hantu hiks! Sebenarnya anda tak perlu pun semua untuk menambahkan lagi kejelitaan pada wajah. 

CONTINUE READING

Tak Perlu Malu! Guna Helah Ni Kalau Nak Sorok ‘Double Chin’

Memiliki ‘doublechin’ ni memang sesuatu perkara yang menakutkan buat kaum hawa. Untuk pengetahuan anda, ia sebenarnya adalah lemak yang berlebihan di bawah dagu yang sering membuatkan anda berasa tidak selesa dan kurang keyakinan. Tapi jangan risau, tak perlu berhabisan duit untuk pergi ke klinik kecantikan untuk buat rawatan tu semua. Jom lihat di bawah, 4 teknik solekan mudah untuk hilangkannya! 

CONTINUE READING

“Ladies! Jangan Lupa Check Tarikh Luput Produk Make Up,” – Neelofa

Tapi senarai barang yang kami senaraikan tadi bukan tak boleh guna langsung lepas habis tarikh luput cuma kualiti dia dah hilang. Erti kata lain, bila guna dah tak best macam awal-awal beli haritu. Untuk pengetahuan anda semua lagi, produk solekan wajah pun ada tarikh luput dia juga tau?

CONTINUE READING

Cantik & Sederhana, Ketahui Tip Solekan Yang Tak Berlebih-Lebih

Tahukah anda, jika bersolek dengan cara sederhana dan memiliki personaliti yang baik sudah cukup buat diri anda kelihatan sempurna? Hm, apa yang dimaksudkan dengan bersolek dengan cara sederhana bukanlah hanya memakai bedak je tapi ada syarat lain ntuk mengelakkan kelihatan melebih-lebih sehingga timbul tabarruj

CONTINUE READING

Tak Reti Nak Pakai ‘Eyeliner Cat Eye’, Ikut Cara Genius Ni Kan Lebih Mudah

Haa bab solekan ni wanita memang power, biasa lah nak cantik mesti kena ada effort baru lah anda akan tampil yakin dan ceria setiap hari. Tapi ramai diantara anda yang masih lagi belum tahu bagaimana teknik sebenar  untuk memakai eyeliner dengan betul. Celak mata ni penting tau kerana ia akan membuatkan wajah anda segar dan tidak kusam. 

CONTINUE READING

Pakai ‘Baby Powder’ Je? Ini Helah Yang Anda Belum Tahu

Ia bukan digunakan untuk finishing makeup sahaja, tetapi bagi sesiapa yang mempunyai masalah rambut sehingga lah bau badan pun boleh pakai bedak bayi sebagai bahan bagi membantu menyelesaikan masalah harian anda. Nak tahu lebih lanjut, jom teruskan pembacaan pada artikel ini dan jangan lupa untuk kongsikan kepada rakan anda yang lain. Sharing is caring gitu! 

CONTINUE READING
Donna