Currently Browsing: simpanan

Belanja Ikut Emosi, Potensi Kewangan Anda Bocor ‘Teruk’!

Ramai sekarang ni yang ‘depress’! Mana taknya bila dapat gaji je mesti habis sampai langsung tak ada simpanan. Pendek kata ramai semakin tertekan dengan taraf hidup yang semakin meningkat naik. Walaupun keadaan ekonomi tidak stabil, tapi ada diantara anda yang masih mengamalkan berbelanja ikut emosi. Kononnya nak hilangkan stres di tempat kerja atau ‘reward’ untuk diri sendiri tapi lain pula yang jadinya. 

CONTINUE READING

Tiada Lagi Istilah Tidak Mampu! Ajak Suami Kumpul Duit Deposit Rumah Dengan Cara Ni

Kahwin buat grand- grand tapi masih duduk rumah sewa? Donna faham, cakap je pasal nak beli rumah mesti ramai yang mengeluh kerana tidak mampu. Sekarang ni makin lama harga rumah semakin meningkat, jadi kalau tak kumpul dari sekarang sampai bila-bila lah anda tidak merasa untuk duduk rumah sendiri. 

CONTINUE READING

Teknik Paling Sempoi Kumpul Duit Ribuan Ringgit Walaupun Gaji Ciput!

Tak sampai hujung bulan duit gaji dah habis, macam mana nak menyimpan? Persoalan ini mungkin sering mengganggu anda tidak kira sama ada baru bekerja atau sudah lama. Anda perlu faham pentingnya seseorang itu untuk anda simpanan masa hadapan tidak kira bergaji tinggi atau sedikit. 

CONTINUE READING

Nak Daging Korban Tahan Lama, Ketahui Cara Simpan Dengan Betul

Hari raya korban ni mesti ramai yang bawa balik daging-daging korban. Maklumlah, tumbang berekor-ekor lembu. Ada tu, bukan lembu je ada. Sekali dengan unta, kambing, kambing biri-biri, fuh! Meriah. Daging semua segar-segar. Tapi, disebalik kesegaran tu, kalau tak disimpan elok-elok, boleh busuk dengan mudah.

CONTINUE READING
Donna