Currently Browsing: sikap

Hina Islam, Maki Bangsa Melayu Dalam Online Game Individu Cina Diburu Netizen

“Saya sebagai wakil orang cina tak mengaku pun dia orang cina. Sila meninggal” Merupakan salah satu komen yang dipetik dari media sosial akan tindakan seorang lelaki berbangsa cina menghina agama Islam.

CONTINUE READING

Vibe Check! Ini Tanda-Tanda Anda Masih Belum Dimaafkan

Percaya atau tidak, menjalani hidup tanpa masalah atau krisis yang tergantung adalah jauh lebih bahagia. Walau bagaimanapun, tidak ramai yang mengamalkan sikap saling bermaafan. Mungkin juga atas sebab kesakitan atau kesukaran yang dilalui.

CONTINUE READING

Apa Nak Buat Kalau Keluarga Mertua Tak Suka Kita?

Penerimaan ini bergantung bagaimana individu tersebut membuat penilaian ke atas diri kita sewaktu pertama kali bertemu atau selepas mengenali diri kita. Jadi, bagaimana jika timbul isu keluarga mertua tak boleh menerima diri kita? Apa yang nak kena buat?

CONTINUE READING

“Jangan Ganggu Ketika Saya…” – Fasha Sandha Bagi Amaran Pada Peminat

Baru-baru ini sesuatu telah terjadi apabila salah seorang peminat Fasha Sandha memuat naik status di Facebook dengan meluahkan rasa tidak puas hatinya kerana pelakon idolanya tidak ingin berswafoto dengannya dan dikatakan berlagak dengan peminat.

CONTINUE READING

Bila ‘Partner’ Panas Baran, Ini Cara Paling Tepat Untuk Kawal Si Dia

Bila anda dapat partner yang panas baran ni, mungkin perkara pertama terlintas untuk anda ubah mereka adalah dengan cara menegur. Tapi pernah tak bila anda tegur, mereka menjelaskan bahawa itu memang cara mereka bercakap dengan anda dan kemungkinan pasangan anda tidak boleh menerimanya malah akan membuatkan keadaan lebih bertambah teruk. Jom cuba tip ini untuk membantu si dia mengawal sifat panas baran tu! 

CONTINUE READING

Rahsia Perwatakan Wanita Disebalik Bantal Ketika Tidur

Kalau nak tidur kebiasaanya mesti akan ada bantal di sisi anda betul tak? Bila dah selalu tidur ada bantal baru lah lena je waktu tidur anda, siap sedap peluk bantal yang empuk tu hiks! Bukan kanak-kanak je yang ada bantal ‘busuk’ setiap kali ingin masuk tidur, tapi memang tidak dapat dinafikan golongan yang berusia pun masih ada bantal kegemarannya. 

CONTINUE READING
Donna