Currently Browsing: sikap

“Hidup Ni Jangan Riak…” – Black Mentor Bagi Pesanan Mendalam

Betullah apa yang disampaikan oleh Black. Walau memiliki banyak kereta sekalipun, akhirnya pasti akan kembali kereta jenazah. Malah, dia turut menekankan nasihat yang diberikan untuk peringatan kepada orang ramai dan dirinya juga. Manusia perlu saling mengingati.

CONTINUE READING

Ibu Bapa Perlu Terap Sikap Sopan Ini Pada Si Kecil

Sebaiknya, apabila mereka sudah mencapai usia setahun lebih nak masuk dua tahun tu, kita dah boleh mula mengajar mereka sikap bersopan-santun dengan orang. Melentur buluh biarlah dari rebung, betul tak? Jangan ingat si manja tak faham kerana sebenarnya fasa inilah sikap mereka mudah untuk dibentuk.

CONTINUE READING

Personaliti Ini Buat Lelaki Hormat Pada Wanita

Namun, tidak ramai lelaki yang menghormati wanita malah, ada yang berani memukul, menendang atau mendera secara mental kaum yang lemah ini.  Mengapa perkara sebegini berlaku? Adakah kaum lelaki tidak diterapkan untuk rasa hormat pada wanita?

CONTINUE READING

Jangan Sedap Menghukum Tanpa Usul Periksa

Ya, memang kita tak boleh mengawal mulut orang tetapi, sebagai manusia biasa berpada-pada dan beringatlah bila melemparkan kata-kata. Cuba cermin terlebih dahulu diri kita sebelum menunding jari kepada orang.

CONTINUE READING

Ketahui Ciri-Ciri Orang Yang Menipu

“Lihat je air muka atau bahasa mata. Dapat tahu dah dia menipu atau pun tidak” Sebenarnya, itu tidak mencukupi. Cuba bayangkan kalau individu tersebut pandai dan hebat berlakon dalam menyembunyikan sesuatu. Pasti anda kena ‘kencing’ hidup-hidup.

CONTINUE READING

Eeuw! Sikap Ini Buat Ramai Wanita Nampak Hodoh

Muka dah cantik rupawan, badan langsing dan tinggi lampai tetapi perangai menjelikkan pun tak guna juga. Untuk jadi cantik luaran memang senang dan mudah, pakai sahaja alat solek atau gayakan pelbagai pakaian menarik, ‘ting!’ terus bertukar macam model terkenal. Tetapi itu hanya dapat tutup cela luaran anda sahaja. Bagaimana pula dengan peribadi anda? Anda perlu […]

CONTINUE READING
Donna