Currently Browsing: si manja

Bela Si Manja Memang Best, Tapi Apa Nak Buat Kalau Rumah Bau Kencing Kucing?

Haa apa yang bising-bising tu, biasalah bela si manja ni memang seronok tapi bila ada ragamnya yang tak menentu boleh tension dibuatnya. Donna faham kadangkala bagi anda yang mempunyai kucing di rumah pasti akan mengalami masalah seperti di atas bukan setakat lantai, dinding pun dia boleh pancut. 

CONTINUE READING

Ibu Bapa Perlu Terap Sikap Sopan Ini Pada Si Kecil

Sebaiknya, apabila mereka sudah mencapai usia setahun lebih nak masuk dua tahun tu, kita dah boleh mula mengajar mereka sikap bersopan-santun dengan orang. Melentur buluh biarlah dari rebung, betul tak? Jangan ingat si manja tak faham kerana sebenarnya fasa inilah sikap mereka mudah untuk dibentuk.

CONTINUE READING

Gunakan 3 Minyak Pati Ini Untuk Kurangkan Si Kecil Batuk & Selsema

Selain daripada perkongsian Dr. Sheikh Muszaphar, kami sarankan menggunakan pewangi minyak pati untuk mengurangkan si manja mengalami batuk dan selsema. Bukan apa, kadang-kala pengudaraan persekitaran rumah  yang tidak bersih menyebabkan mereka terkena serangan ini.

CONTINUE READING

Si Manja Merengek Nak Makan Snek Manis? Beri Mereka Epal Sandwich Ini

Jangan risau, selain daripada resipi Fruit Pop hari tu, Donna ada resipi snek manisan yang berkhasiat yang lain untuk si manja. Epal sandwich! Ia sangat sesuai untuk hidangan pagi dan tengah hari. Malah, anda juga boleh bekalkan mereka menu ini untuk di bawa ke sekolah.

CONTINUE READING

Jangan Pandang Remeh Dengan ‘Checklist’ Ni Bila Naik Kapal Terbang Dengan Anak

Kalau nak bercuti naik kapal terbang dengan si kecil, banyak aspek kena lihat dan semak. Bukan main belil tiket, check in dan settle. TAK! Anda salah. Sekarang ni kami akan bantu anda untuk memastikan waktu pelepasan nanti tak ada sebarang kekecohan berlaku atau tergendala disebabkan perkara remeh.

CONTINUE READING

Bantu Si Kecil Atasi Takut Dicucuk Jarum

Bila fikirkan balik, sebenarnya tak bagus nak menakut-nakutkan si kecil dengan jarum, buruk padahnya sebab nanti perasaan fobia tu akan dibawa sehingga ke alam dewasa. Padahal rasa sakit di cucuk jarum seperti digigit semut api je tapi takut macam nak kena rotan.

CONTINUE READING
Donna