Currently Browsing: si kecil

Meriahkan Sambutan Hari Lahir Si Kecil Ketika Pandemik Dengan 6 Idea Menarik Ini!

Sambutan hari lahir atau birthday celebration untuk si kecil boleh diibaratkan sebagai satu perkara yang agak besar dan penting untuk mereka. Bukan apa,  sama seperti kita ketika masih kecil dulu disambut dengan begitu meriah lagi dan telah pun menjadi satu kenangan yang mengukir senyuman apabila teringat.

CONTINUE READING

Elak Lemas! 9 Tip Selamat Bila Bawa Si Manja Mandi Kolam

Bila dah dengar permintaan anak-anak takkanlah tak bawa anak pergi mandi kolam, betul tak? Tapi, sebelum nak bawa si manja pergi mandi-manda ni, kena ambil tahu banyak perkara untuk memastikan keselamatan mereka terjamin. Sayangnya, ramai yang tak tahu.

CONTINUE READING

Si Manja Merengek Nak Makan Snek Manis? Beri Mereka Epal Sandwich Ini

Jangan risau, selain daripada resipi Fruit Pop hari tu, Donna ada resipi snek manisan yang berkhasiat yang lain untuk si manja. Epal sandwich! Ia sangat sesuai untuk hidangan pagi dan tengah hari. Malah, anda juga boleh bekalkan mereka menu ini untuk di bawa ke sekolah.

CONTINUE READING

Jangan Pandang Remeh Dengan ‘Checklist’ Ni Bila Naik Kapal Terbang Dengan Anak

Kalau nak bercuti naik kapal terbang dengan si kecil, banyak aspek kena lihat dan semak. Bukan main belil tiket, check in dan settle. TAK! Anda salah. Sekarang ni kami akan bantu anda untuk memastikan waktu pelepasan nanti tak ada sebarang kekecohan berlaku atau tergendala disebabkan perkara remeh.

CONTINUE READING

Bantu Si Kecil Atasi Takut Dicucuk Jarum

Bila fikirkan balik, sebenarnya tak bagus nak menakut-nakutkan si kecil dengan jarum, buruk padahnya sebab nanti perasaan fobia tu akan dibawa sehingga ke alam dewasa. Padahal rasa sakit di cucuk jarum seperti digigit semut api je tapi takut macam nak kena rotan.

CONTINUE READING

Beri Si Manja Snek ‘Fruit Pops’ Untuk Zat Vitamin C

Sebelum bakteria masuk ke dalam badan si manja, apa kata anda mengambil langkah berjaga-jaga untuk mencegah si manja dari dijangkiti kuman. Iyalah, lebih baik mencegah daripada merawat. Jadi, Donna ada alternatif lain yang nak dikongsi bersama anda.

CONTINUE READING
Donna