Currently Browsing: sedap

Resipi Rahsia Udang Merah Petai Yang ‘Confirm’ Buat Bangkit Selera

Bertambah sedap dan padu! Tak percaya try la masak nanti. Lepastu cuba bagi dekat jiran, confirm jiran sebelah tanya resipi ni. Sebenarnya, budu ni kami gantikan dengan garam dan rasa hidangan memang lain. Selamat mencuba!

CONTINUE READING

Tak Payah Risau Kalau Bercuti Di Singapura, Ni Senarai Makanan Halal Memang Terbaik!

Dah sampai di Singapura tapi tak tahu nak cari makanan halal dekat mana? Haa tak perlu risau kali ini Donna akan kongsikan kepada anda senarai tempat yang anda boleh singgah untuk merasai hidangan lazat dan sedap yang anda di sana tanpa rasa was-was terutama bagi yang berbangsa Islam.

CONTINUE READING

Rasa Macam Di Kedai! Ini Resepi Tomyam Santai Thai Paling Sedap & Mudah

Hidangan tomyam memang sudah menjadi pilihan rakyat Malaysia gabungan rasa masam dan pedas membuatkan ramai yang menjadikan ia menu utama untuk makan malam. Bagi anda dan keluarga yang gemar sangat makan tomyam di kedai, apa kata anda cuba resepi ini tomyam santai thai yang sedap dan mudah untuk disediakan. 

CONTINUE READING

Dapat Isteri Tak Pandai Masak Jangan Mengeluh, Suami Patut Buat Cara Ni!

Perasan tak bila dah kahwin, kebanyakan para suami akan mengalami kenaikan berat badan secara mendadak. Bak kata orang, isteri pandai jaga makan memang cepat lah naik badan hiks! Donna faham, mana-mana lelaki pasti mahukan seorang isteri yang mahir dalam pengurusan di dapur dan tahu masak untuk lauk kegemaran pasanganya. 

CONTINUE READING

Nak Kopi Lebih Nikmat Dan Kaw? Ini Cara Kreatif Yang Patut Anda Cuba

Kopi oh kopi, bila terjaga saja awal pagi mesti minuman ini juga yang dicarinya. Haa kopi ni bukan orang dah berusia je suka minum, zaman sekarang generasi muda pun suka menikmatinya tambah lagi aroma biji kopi yang memberi aura positif setiap kali anda bangun daripada tidur. 

CONTINUE READING

Gerenti Licin Pinggan! Resepi Masak Lemak Cili Api Pucuk Paku

Hari minggu kalau mak-mak singgah ke pasar pagi untuk membeli bahan masakan, pasti dapat lihat sayur-sayur segar antaranya pucuk paku. Bila sebut je pucuk paku terus terfikir nak buat masak lemak cili api, memang gerenti licin pinggan dibuatnya hiks! 

CONTINUE READING
Donna