Currently Browsing: sakit

Belum Reda Virus Influenza, Malaysia Perlu Waspada Serangan Wabak Koronavirus Pula!

Siapalah tidak risau dengan keadaan gamat apabila tahap kesihatan rakyat semakin terancam dengan penyebaran pelbagai jenis virus dan wabak merbahaya yang pastinya boleh membawa maut. Baru sahaja kita digemparkan dengan serangan virus influenza A yang masih belum reda, kini wabak koronavirus pula menjadi topik perbualan hangat dunia. 

CONTINUE READING

Anak Lelaki Ambil Masa Terlalu Lama Di Tandas? Mungkin Sebab Masalah ‘Phimosis’!

Adam kata sakit tiap kali masa buang air kecil tapi saya tengok tak ada apa apa pun. Eh, kenapa ye bila Adam kencing macam ada bengkak ke atau belon kat hujung? Selepas beberapi hari, Adam demam lagi dan kerap mengalami jangkitan di bahagian kemaluan. Masalah ini berterusan berbulan lamanya sehinggalah kami mendapatkan rawatan di hospital.

CONTINUE READING

Pencegahan Virus Influenza Boleh Dilakukan Dengan Cara Ini Bila Bekalan Vaksin Tiada

Bukan apa, kalau boleh nak mencegah lagi bagus daripada merawat. Tak nak nanti bila dah terkena baru sibuk nak gali lubang cari jalan penyelesaian. Memang dah terlambat la. Apa yang anda sepatutnya lakukan sementara bekalan ditambahakan adalah…

CONTINUE READING

Nama Balqis Dikatakan Tidak Baik Dan Anak Boleh Terkena Penyakit Pelik? Ini Jawapan Mufti WP

Dari situ membuatkan namanya melonjak naik dalam dunia hiburan. Meskipun dia seorang anak seni yang pernah hidup dalam dunia popular, realitinya mereka juga manusia biasa yang akan diuji oleh Maha Pencipta. Adakala berada di bawah dan adakala berada di atas.

CONTINUE READING

Risiko Dijangkiti Virus Bahaya Sangat Tinggi Kalau Tak Tahu Etika Bila Jumpa Orang Utan

Berikutan itu, Doktor Perubatan menegur dengan sopan tindakan dan perbuatan pasangan selebriti tersebut risiko yang boleh dihadapi menerusi akaun twitter miliknya. Teguran itu turut disertakan dengan beberapa poin tentang garis panduan etika semasa berjumpa dengan Orang Utan. Antaranya….

CONTINUE READING

Si Kecil Sakit Kepala, Apa Ibu Bapa Patut Lakukan?

Sakit kepala ni bukan hanya orang dewasa je boleh kena tapi anak anda yang masih kecil pun kadangkala akan mengalami situasi yang sama. Hati ibu bapa mana yang tidak bimbang jika anak mengadu secara tiba-tiba sakit kepala tambah lagi apabila selepas pulang dari sekolah atau pusat jagaan. 

CONTINUE READING
Donna