Currently Browsing: rumahtangga

Wanita Tak Perlu Risau Jumpa Jodoh Usia 30an, Banyak Kelebihan Yang Anda Tidak Tahu

Jodoh dan ajal semuanya ditangan tuhan, siapa kita untuk menentukannya? Buat wanita di luar sana berusia 30 an yang masih belum bertemu dengan pasangan hidup mungkin ia adalah satu perkara yang memberi kesan kepada buat anda terutama ada tekanan daripada pihak lain seperti ibu bapa yang sering mendesak. 

CONTINUE READING

Tak Salah Lebihkan Duit Belanja Anak, Ajar Mereka Menabung!

Pejam celik kita dah sampai pun pada tahun 2020 siapa sangka sekejap sahaja masa berlalu. Anak-anak pun makin membesar dan sudah mula masuk ke alam persekolahan. Sebagai ibu bapa anda harus peka dengan perubahan nilai wang pada zaman kini dan ia tidak sama seperti dahulu. 

CONTINUE READING

Berhenti Letak Harapan Tinggi Dalam Perkahwinan, Lebih Baik ‘Enjoy The Moment’!

Sifat wanita memang tak lari daripada ‘perfection’ dan sangat terperinci orangnya. Begitu juga dengan sebuah perkahwinan, kebanyakan wanita sering meletakkan high expectation berbanding kaum lelaki. Haa sebab itu lah wanita mudah kecewa, percaya tak? Ini kerana apabila sesuatu hubungan tidak berjalan dengar lancar, maka diri sendiri yang makan hati. 

CONTINUE READING

Jadi Pengantin Baru Memang Bahagia, Tapi Sebelum Kahwin Wajib ‘Ready’ 4 Perkara Ni

Kalau dahulu tidur berseorangan, sekarang sudah mempunyai teman. Bila masuk sahaja ke bab perkahwinan ia bagaikan memberi kehidupan yang baru dalam diri anda dan merupakan satu perubahan yang besar yang berlaku pada anda. Sebuah perkahwinan bukan lah seperti yang sering dibayangkan seperti duduk atas mahligai indah sambil tersenyum akan tetapi bila melangkah sahaja ke alam rumahtangga ia akan mengubah segalanya. 

CONTINUE READING

Penting Sangat Ke Perbezaan Umur Dalam Perkahwinan?

Zaman sekarang ni kawin dengan lelaki muda salah tapi bila pilih lelaki tua cakap cinta hanya kerana harta pula. Haa dah tak pasal-pasal kena tuduh macam tu je. Donna faham, konsep untuk mengahwini seseorang yang lebih tua atau muda selalu menjadi isu sensitif untuk dibincangkan dalam kalangan kita.

CONTINUE READING

Dah Jadi Menantu Jangan Buat Kepala Sendiri, Baru Lah Mertua Sayang!

Sebut sahaja tentang mertua mungkin ia perkara yang paling ditakuti oleh sesetengah wanita yang baru sahaja berkahwin. Ia bukan hanya untuk keselesaan diri tapi hubungan dengan mertua perlu dijaga untuk membantu anda menjaga hubungan sebagai suami isteri. Anda perlu tahu ikatan dengan keluarga mertua mempunyai pengaruh besar bagi mewujudkan keharmonian dalam rumahtangga. 

CONTINUE READING
Donna