Currently Browsing: resepi

Sekali Gigit Penuh Mulut Dengan Inti! Resepi Cucur Badak Yang Patut Anda Cuba

Zaman sekarang ni asyik viral dengan makanan yang berkeju sahaja sampai kan kuih pun nak letak cheese. Haa daripada anda belajar buat resepi-resepi tu, apa kata anda hidangkan cucur badak kepada anak-anak, bukan sahaja sedap kerana inti kelapa yang penuh tapi dalam masa yang sama anda boleh mengajar juga mereka mengenali kuih tradisional masyarakat Melayu. 

CONTINUE READING

5 Idea Kreatif Hidangan Yang Anda Boleh Lakukan Hanya Menggunakan ‘Blender’!

Bayangkan anda masak setiap hari tanpa menggunakan blender? Mesti rasa tak lengkap, sebab pengisar ni boleh dikatakan peralatan penting yang perlu ada dekat dapur. Bukan setakat boleh sediakan bahan tumis, smoothies atau milkshake tapi ada boleh buat pelbagai lagi hidangan yang menarik dan mudah untuk keluarga.

CONTINUE READING

Sedapnya! Jom Ikut 3 Idea Resipi Telur Ringkas Untuk Makan Malam Yang Lengkap

Nak makan apa ye malam ni? Haa persoalan tu pasti sering menganggu anda, tambah lagi buat para suri rumah sampai kehabisan idea untuk masak hidangan apa buat keluarga. Donna faham kadangkala pasti anda tercari-cari idea resepi yang mudah dan sedap untuk dimakan, jadi daripada anda hanya makan mi goreng segera apa kata anda cuba 3 idea resepi telur ringkas untuk makan malam yang lengkap! 

CONTINUE READING

Hidangan Tradisional, Jom Cuba Menu Daging Autentik Memang Tak Mengecewakan

Bila bercakap sahaja tentang menu tradisional mesti dalam fikiran anda ianya agak renyah untuk dibuat kerana bahan-bahannya sukar untuk didapati dan banyak yang diperlukan tapi jangan disangka bila dah siap dimasak memang rasa tu tak pernah mengecewakan!

CONTINUE READING

Jangan Main Letak Je Minyak Semasa Rebus Spageti, Ini Sebab Yang Anda Perlu Tahu

Campak-campak bahan dalam kuali tak sampai setengah jam dah siap! Hidangan apa lagi paling senang dan mudah nak masak kalau bukan spageti atau pasta. Ia bukan sahaja mudah untuk disediakan dalam masa yang sama sedap, anak-anak pun mesti suka. Tambah lagi di pasaran sekarang terdapat pelbagai jenis sos readymade hanya boleh dipanaskan jadi tak ada la duduk lama-lama di dapur.  

CONTINUE READING

Lain Dari Yang Lain, Mi MAGGI® Goreng Kerabu Seafood Kelantan Untuk Seisi Keluarga!

Impian untuk masak setiap hari kadang-kala merumitkan dek kerana kekangan masa. Bayangkan bila balik rumah hari dah senja. Anda pula sibuk melayan karenah anak yang belum mandi, ada pula yang merengek kelaparan sambil anda berperang dengan kuali memasak di dapur. Haih, yang tahu je tahu perasaan ni. Hiks! Tapi jangan mengeluh, kerana percayalah momen ini yang pasti dirindui saat anak sudah besar membawa haluan sendiri.

CONTINUE READING
Donna