Currently Browsing: resepi

Rasa Macam Di Kedai! Ini Resepi Tomyam Santai Thai Paling Sedap & Mudah

Hidangan tomyam memang sudah menjadi pilihan rakyat Malaysia gabungan rasa masam dan pedas membuatkan ramai yang menjadikan ia menu utama untuk makan malam. Bagi anda dan keluarga yang gemar sangat makan tomyam di kedai, apa kata anda cuba resepi ini tomyam santai thai yang sedap dan mudah untuk disediakan. 

CONTINUE READING

Dapat Isteri Tak Pandai Masak Jangan Mengeluh, Suami Patut Buat Cara Ni!

Perasan tak bila dah kahwin, kebanyakan para suami akan mengalami kenaikan berat badan secara mendadak. Bak kata orang, isteri pandai jaga makan memang cepat lah naik badan hiks! Donna faham, mana-mana lelaki pasti mahukan seorang isteri yang mahir dalam pengurusan di dapur dan tahu masak untuk lauk kegemaran pasanganya. 

CONTINUE READING

Nak Kopi Lebih Nikmat Dan Kaw? Ini Cara Kreatif Yang Patut Anda Cuba

Kopi oh kopi, bila terjaga saja awal pagi mesti minuman ini juga yang dicarinya. Haa kopi ni bukan orang dah berusia je suka minum, zaman sekarang generasi muda pun suka menikmatinya tambah lagi aroma biji kopi yang memberi aura positif setiap kali anda bangun daripada tidur. 

CONTINUE READING

Gerenti Licin Pinggan! Resepi Masak Lemak Cili Api Pucuk Paku

Hari minggu kalau mak-mak singgah ke pasar pagi untuk membeli bahan masakan, pasti dapat lihat sayur-sayur segar antaranya pucuk paku. Bila sebut je pucuk paku terus terfikir nak buat masak lemak cili api, memang gerenti licin pinggan dibuatnya hiks! 

CONTINUE READING

‘Confirm’ Lemak Dan Berkilat! Ini Tip Paling Senang Masak Pulut Kuning

Teringin nak makan pulut kuning? Kebiasaanya pulut kuning ni akan dihidangkan dalam majlis atau perayaan tertentu sahaja kerana ia bukanlah makanan rutin. Tapi biasa lah, kadang-kadang tekak ni akan mengidam sesuatu masakan yang datang tanpa diduga. Takut nak masak sendiri sebab tak sedap. Eh jangan macam tu, belum cuba belum tahu! Sebenarnya mudah sahaja jika anda tahu cara masak yang sebenar. Jadi hari ini Donna kongsikan kepada anda tip masak pulut kuning yang sedap dan pastinya berlemak. 

CONTINUE READING

Tak Perlu Pakai Gelatin, Jom Cuba Resepi ‘Non-Baked Oreo Cheesecake’ Ni Lagi Senang

Kadang-kadang terasa nak makan kek, tapi bila fikirkan semula untuk membuatnya pasti anda akan mengeluh kerana bahan dan prosesnya agak renyah. Buat penggemar oreo cheesecake lepas ni anda tidak perlu lagi membeli atau berfikir tentang bagaimana cara penyediaan yang mudah

CONTINUE READING
Donna