Currently Browsing: rambut

Warna Rambut Memang Nampak Cantik Tapi Ramai Tak Tahu Ia Bahaya!

Bagi yang free hair salah satu cara untuk membuatkan penampilan anda berbeza adalah dengan mengubah gaya dandanan rambut seperti mewarnakannya. Dah masuk tahun 2020 ni seiring dengan peredaran zaman memang banyak pilihan warna yang menarik, haa anda pun mula lah rambang mata. 

CONTINUE READING

Kerap Syampu Punca Rambut Rosak? Ini Fakta Yang Anda Perlu Tahu

Mungkin persoalan ini agak typical buat kaum wanita tapi bila bercakap sahaja mengenai penjagaan rambut ia bukan  perkara yang asing lagi malah perlu dititikberatkan. Ramai yang menganggap bahawa wanita yang memiliki rambut cantik dan sihat disebabkan mereka sering membasuh rambut setiap hari. 

CONTINUE READING

Penggunaan Getah Rambut Yang Salah Boleh Merosakkan Makhota Wanita

Pernah tak bila kita ikat rambut, rambut akan tergumpal kusut atau tercabut helain rambut sebab melekat dekat urat getah? Lepas tu bila sikat mulalah kusut dan semakin sikit sebab rambut selalu tercabut alahai! Dah la semakin berusia, rambut pula tercabut-cabut. Nak kata salah pakai syampu untuk kuatkan akar rambut, rasanya dah 10 jenama syampu tukar.

CONTINUE READING

Tebalkan Rambut Dengan 2 Bahan Ni

Tapi sebelum tu, maaf kami katakan perkara ini. Kalau anda mengalami sebarang penyakit yang menyebabkan keguguran rambut yang teruk, itu cerita lainlah. Tip ni untuk mereka memang asal berambut nipis tapi inginkan rambut yang tebal. Mungkin dengan usaha menggunakan bahan semulajadi, boleh berhasil.

CONTINUE READING

Potongan Rambut ‘Boy Cut’ Artis Hollywood Yang Seksi

Kita ni mana ada masa nak fefilling macam anak dara dulu. Banyak kerja rumah nak kena settle kan, lagi-lagi bila dah berumah tangga ni. Salah satu cara nak memudahkan diri kita jaga rambut adalah menggayakan rambut dengan potongan pendek.

CONTINUE READING

Dalam Tak Sedar, Punca Rambut Rosak Sebenarnya Berpunca Daripada Kita Sendiri

Bagi yang jenis tak menjaga rambut tu? Hm, lagilah tak ambil tahu langsung tentang penjagaan dan juga punca kerosakkan rambut mereka. Tak boleh macam tu sebenarnya sebab kalau anda nak tahu, rambut anda rosak berpunca daripada diri kita sendiri.

CONTINUE READING
Donna