Currently Browsing: pisang

Betul Ke Kulit Pisang Boleh Empukkan Daging?

Banyakkan manfaat kulit pisang ini sebenarnya? Lepas ini anda fikir masak-masak sebelum buang kulit ke dapat tong sampah. Banyak benda kita boleh lakukan dengan kulit pisang tau!

CONTINUE READING

Pisang Abu Nipah Kalau Buat Bubur, Memang Lemak Semacam!

Kalau nak tahu, agak banyak kuantiti kalau nak buat pisang goreng. Yelah, tiga biji je dah cukup untuk empat orang makan. Selebihnya, kita boleh masak bubur.

CONTINUE READING

Tip Nak Bagi ‘Bater’ Pisang Goreng Ranggup!

Kami pun sama, baru-baru ni ada orang tanya tip macam mana nak bagi ranggupkan ‘bater’ pisang ni dan lagi sedap dari yang jual di gerai. Of course berbunga-bunga masa tu hati. Jadi, kami ambil keputusan untuk kongsi tip ini dengan semua pembaca donna!

CONTINUE READING

Selain Dari Dalgona Coffee, Cuba Buat 2 Jenis Air Smoothies Ni Juga

Tapi, bila musim COVID-19 yang masih tak ada penawar ni, ramai doktor menasihatkan untuk ambil pengambilan makanan yang sihat seperti vitamin C supaya imunisasi badan lebih kuat untuk melawan virus yang melekat.

CONTINUE READING

Betul Ke Pisang Dapat Elak Dari Dijangkiti Covid-19?

Menurut laporan News, satu kajian dari Universiti Queensland di Australia, mereka telah membuktikan bahawa makan sebiji pisang sehari dapat meningkatkan imunisasi badan dan sukar dijangkiti COVID-19. Kajian ini hanyalah untuk alternatif tambahan dalam jangka sementara vaksin ditemukan. Bukan bermaksud makan pisang setiap hari, anda tidak boleh dijangkiti COVID-19.

CONTINUE READING

Wanita Lebih Tertarik Dengan Rupa ‘Punai’ Yang Dikhatankan.

Musim berkhatan kembali lagi! Satu amalan tradisi masyarakat melayu di negara yang selalunya melibatkan kanak-kanak berusia antara 6 hingga 12 tahun. Dalam istilah tidak rasmi, zakar mereka ‘disunatkan’ bagi tujuan perlindungan daripada jangkitan kuman. Amalan berkhatan bagi golongan lelaki banyak faedahnya antaranya bahagian tersebut akan jadi lebih bersih, penjagaan lebih mudah dan lebih senang menyuci selepas membuang air kecil.

CONTINUE READING
Donna