Currently Browsing: perayaan

Betul Ke Tak Boleh Potong Kuku Bagi Orang Yang Nak Berkorban?

Bukan apa, kalau kuku panjang susah nak buat kerja. Lagipun habislah celahan kuku ada kotoran hitam, nak ambil wudhuk pun susah sebab nak kena pastikan air mengalir di celahan kuku panjang, aduh! Ingatlah bahawa Islam ini mudah. Tak ada hukum yang menyusahkan umatnya melainkan manusia itu sendiri.

CONTINUE READING

Salah Siapa Jika Mereka Cacat Fizikal Kerana Mercun?

Lihat sajalah carian berita di Google tentang isu ini. Hampir setiap hari ada saja berita tentang cacat fizikal disebabkan mercun. Semakin dekat bulan Syawal, semakin rancak bunyi mercun berdentum-dentum di luar rumah. Sehinggakan sudah menjadi rutin, usai saja waktu berbuka, kanak-kanak akan keluar rumah untuk bermain mercun.

CONTINUE READING

Antara Gambar Selebriti Ber-OOTD Meletop Di Pagi Raya Bersama Keluarga

Waktu ni, gambar yang pelbagai gaya, corak dan warna akan menghiasi timeline media sosial, tidak kira yang beraya solo mahupun dengan keluarga. Bahkan, ada yang warna sedondon dengan seluruh keluarga atau saudara-mara. Apa pun, jom kita tengok antara pakaian pagi raya dalam kalangan artis.

CONTINUE READING

Penting Ni Kalau Tak Nak Anak Meragam, Nak Beraya Pun Senang!

Bila mak-mak nak bersembang anak pulak menangis, aduh kacaunya!

CONTINUE READING

Jangan Ingat Beraya Dekat Bandar Tak Boleh Meriah!

Tapi, janganlah rasa sedih bila kena beraya dekat bandar sebab, kami akan kongsikan dengan anda cara untuk menghidupkan suasana hari raya yang meriah walaupun tak dapat pulang ke kampung. Ha.. Yang beraya kat bandar tu mesti dah tak sabar nak tahu kan? Jom baca idea kami ni. 

CONTINUE READING

Makanan Halal Cina Boleh Makan & Patut Cuba

Adatlah hidup di dalam masyarakat majmuk, pelbagai perayaan boleh kita sambut, pelbagai makanan boleh kita rasa. Sehinggakan, ada sesetengahnya menjadi kegemaran untuk santapan harian rakyat Malaysia, seperti Capati, Tosei dan banyak lagi. Ha, Tahun Baru Cina pun dah semakin hampir, apa kata kita cuba beberapa jenis masakan Cina yang ‘rare’ jarang dicuba juga halal untuk […]

CONTINUE READING
Donna