Currently Browsing: perasaan

Dugaan Betul, Tiba-Tiba Rasa Nak Putus Tunang? Wanita Baca Ni Dulu…

Perasan tak kebanyakan pasangan yang belum berkahwin masa bercinta memang sweet habis, kalau bergaduh pun tak lama. Tapi bila dah sampai satu tahap tempoh bertunang anda semakin ragu-ragu dengan pasangan anda. Sebenarnya bukan anda berubah hati atau ingin mencari lain tetapi bila anda dan pasangan berada dalam keadaan untuk membina masjid dan menghalalkan hubungan sudah tentu akan ada yang tidak suka akan perbuatan ini. 

CONTINUE READING

Depresi Bukan Gurauan

Masalah depresi atau depression adalah satu penyakit yang serius dan tidak boleh dianggap gurauan. Jika tidak dikawal, ia boleh mendatangkan kemudaratan sehingga seseorang bertindak di luar kawalan.

CONTINUE READING

Bilik Angker: “Benda Tu Merangkak Kejar Aku!”

Episod kali ini menceritakan tentang kelibat nenek kebayan. Jom dengarkan cerita seram dari seorang tetamu jemputan kami. Saksikan video di bawah untuk ketahui cerita seram apa yang dikongsikan. Adakah cukup seram?

CONTINUE READING

Perkongsian Neelofa Bila Pasangan Tinggalkan Dirinya

Siapa je tak rasa sakit bila ditinggalkan betul tak? Sampai ada yang tak keluar bilik seminggu, tak makan, tak mandi dan tak bergaul dengan siapa pun. Hanya ditemani dengan air mata dan hati yang lara. Tak salah nak merasa sedih sebab Maha Pencipta dah titipkan perasaan sedih pada setiap hati manusia cuma jangan berlebihan. Bila sekali berada di bawah, cuba bangun 10 langkah untuk ke hadapan.

CONTINUE READING

Si Kecil Sakit Kepala, Apa Ibu Bapa Patut Lakukan?

Sakit kepala ni bukan hanya orang dewasa je boleh kena tapi anak anda yang masih kecil pun kadangkala akan mengalami situasi yang sama. Hati ibu bapa mana yang tidak bimbang jika anak mengadu secara tiba-tiba sakit kepala tambah lagi apabila selepas pulang dari sekolah atau pusat jagaan. 

CONTINUE READING

“Kualiti Kehidupan Bergantung Pada Kualiti Emosi..” – Prof Dr Muhaya

Kalau emosi mengawal hati kita habislah hilang kualiti kehidupan. Bagaimana nak dapatkan kualiti kehidupan? Menurut seorang pakar bedah mata, Datuk Prof Dr Muhaya Mohamad, emosi bertindak melalui pertuturan yang dikeluarkan dan komunikasi mempunyai 3 komponen iaitu perkataan, intonasi dan hati.

CONTINUE READING
Donna