Currently Browsing: penjagaan

Anak Kerap Terjaga Pada Waktu Malam? Ini Tip Tidur Nyenyak Untuk Si Manja

Sejak ada si manja ni badan asyik rasa letih dan mengantuk je, kadang-kadang rasa macam dah jadi zombie! Memang tidak dapat dinafikan bila dah anak ni maka komitmen pun semakin tinggi dengan nak uruskan hal  rumah dan melayan suami. Bayi kerap terjaga pada waktu malam ada perkara umum yang sering berlaku dan kebanyakan ramai para wanita di luar sana yang mengadu tidur cukup tidur dan tiada lagi istilah ‘beauty sleep’ sejak kelahiran si kecil. 

CONTINUE READING

‘Contact Lens’, Memang Mata Cantik Tapi Kena Tahu 8 Penjagaan Yang Betul

Kami ingin memberi peringatan kepada orang ramai cara penjagaan contact lens sebelum, semasa dan selepas menggunakannya. Bukan apa, kami takut jika ada yang tidak tahu cara penjagaan yang betul, ia akan memberi kesan buruk pada mata sehingga boleh menyebabkan hilang daya penglihatan.

CONTINUE READING

Hapuskan Stigma ‘Lelaki Kebal’ Tidak Boleh Hidap Kanser Payudara

Bercakap sahaja tentang penyakit kanser payudara pasti ramai yang terdetik hanya kaum wanita sahaja yang akan mengalaminya. Tapi untuk pengetahuan semua, sebenarnya penyakit ini juga menyerang golongan lelaki malah komplikasi yang bakal dialami oleh pesakit adalah lebih teruk kerana sel kanser yang terdapat dalam tubuh badan mereka lebih agresif. Pada zaman sekarang mungkin ramai yang terlepas pandang tentang kesedaran masyarakat mengenai penyakit kanser payudara boleh terkena pada lelaki.

CONTINUE READING

Jangan Biarkan Serabut! Suami Pun Kena ‘Kemaskan Bawah Tu’ Barulah Isteri Nak Selalu

Alamak bila hubby dah bagi hint nak ajak bersama cepat-cepat si isteri bersihkan segala bulu yang ada baru lah nampak bersih. Mencukur bulu kemaluan bukan sahaja untuk menjaga kebersihan malah ia dapat memberi keselesaaan semasa melakukan hubungan seks. Opps! Nanti dulu, takkan kaum Hawa je yang nak kena jaga di bahagian bawah tu macam mana pula dengan si suami? Tak sanggup tengok dibuatnya hiks. 

CONTINUE READING

Nak Kulit Wajah Bebas ‘Whitehead’ Dan ‘Blackhead’ Ini Fakta Yang Anda Perlu Baca

Tengok dari jauh cantik, tapi bila dekat-dekat ish menggerutu muka, haa kan dah malu! Perkara macam ni kebiasaanya dialami oleh kaum wanita. Walaupun makeup boleh menutup segala cela, namun masalah whitehead dan blackhead tetap menjadi punca utama mengapa kulit wajah anda tidak licin dan cantik.

CONTINUE READING

Gunakan 3 Minyak Pati Ini Untuk Kurangkan Si Kecil Batuk & Selsema

Selain daripada perkongsian Dr. Sheikh Muszaphar, kami sarankan menggunakan pewangi minyak pati untuk mengurangkan si manja mengalami batuk dan selsema. Bukan apa, kadang-kala pengudaraan persekitaran rumah  yang tidak bersih menyebabkan mereka terkena serangan ini.

CONTINUE READING
Donna