Currently Browsing: penjagaan

Cara Turunkan Suhu Badan Bila Anak Demam Panas

Untuk mempercepatkan proses baik dari demam, kami nak kongsikan dengan anda alternatif lain untuk turunkan suhu badan si manja bila demam panas. Perkongsian ini kami petik dari facebook yang dijelaskan oleh seorang doktor.

CONTINUE READING

Makan Sikit, Cepat Pula Lapar! Macam Mana Nak Kurus Ni?

Kalau nampak wanita lain makan banyak tapi tetap kurus, mesti rasa jealous betul tak? Biasa lah, orang perempuan kadang-kadang ada waktu dia punya makan sampai tak henti lepas tu bila berat badan naik anda juga yang akan rasa kecewa. Cuba anda lihat  kawan-kawan yang mempunyai bentuk badan ideal dan cantik mesti anda tertanya-tanya macam mana nak badan seperti mereka. Nak makan banyak tapi takut berat badan naik bila diet dan ambil makanan seimbang rasa cepat lapar pula.

CONTINUE READING

Untuk Mommy Luar Sana, Ketahui Tip Bagi Bayi Mudah Tidur

Mengikut satu laporan yang dikeluarkan oleh pihak KKM, bayi yang berkongsi katil dengan orang lain boleh membahayakan bayi tersebut cuma dapat dielakkan jika anda ikut panduan berikut. Kami kongsikan dengan anda beberapa cadangan daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

CONTINUE READING

‘Home Remedy’: Sapu Minyak Badam Manis Untuk Hilangkan Gelap Bawah Mata

Jenuh la nak tepek concealer banyak-banyak bawah mata, bila dah tengahari mula la nampak kelabu. Panda eyes ni bukan hanya berpunca daripada tidak cukup tidur, kadangkala bagi anda yang mempunyai genetik agak sukar untuk hilangkannya walaupun dah guna pelbagai produk. 

CONTINUE READING

Pada Ibu Baru Bersalin, Sentiasa Pantau Bahagian Mata Anak Kalau Tak Boleh Buta

Kalau salah jaga bayi yang sistem imunisasinya kurang, kemungkinan besar si kecil mudah dijangkiti penyakit. Perkara ini sering dinasihatkan oleh para doktor kerana penjagaan bayi bukan satu perkara yang mudah jika tiada pengetahuan atau individu yang  mahir dalam membantu memberi nasihat seperti bidan yang bertauliah.

CONTINUE READING

Bila Anak Lelaki Mula Membesar, Para Ibu Kena Tahu Cara Terang Pada Mereka Apa Itu Ihtilam

Malangnya, tak ramai para ibu ambil tahu tentang ihtilam. Ha, mesti ada sesetengah daripada kita baru pertama kali dengar dan terpinga-pinga apa itu Ihtilam, kan? Ihtilam ni berlaku dalam kalangan anak lelaki yang nak masuk alam remaja atau erti kata lain, mereka yang barukali pertama keluar air mani

CONTINUE READING
Donna