Currently Browsing: pedas

Kuih Tradisional ‘Terbang’ Ke Australia Tarik Minat ‘Mat Saleh’

“Harga kuih di Malaysia mungkin masih lagi murah kerana bahan masakan mudah dapat tapi disini harga agak mahal sedikit memandangkan santan pun agak mahal jadi, harga sebekas kuih bagi setiap kuih sebanyak 10 dolar,” jelasnya.

CONTINUE READING

Pedas & Menyengat! Keli Gulai Lemak Cili Hijau Campak-Campak Pun Sedap

Sekarang, sis nak kongsikan satu menu yang mudah je. Orang tua-tua kata campak-campak je! Macam mana masak level campak-campak tu, jom tengok bahan dan cara penyediaan Ikan Keli Masak Gulai Lemak Cili Hijau.

CONTINUE READING

Resipi Sambal Ayam Penyet Versi Melayu!

Kami nak kongsikan dengan anda resipi sambal ayam penyet versi melayu. Kenapa kami kata versi melayu?  Sebab bahan dan cara penyediannya lain sikit dari sambal ayam penyet versi indonesia yang asal. Jom lihat bahan-bahan dan cara penyediaannya, pasti anda akan faham mengapa, ihiks!

CONTINUE READING

Sedap & Pedas Menyucuk! Jom Cuba Resipi Perapan Ayam Untuk BBQ

kay jom tengok bahan apa yang dimasukkan dalam perapan ayam hari tu. Oh! Sebelum tu, Donna nak bagi tahu siap-siap yang resipi ini tak guna pun bawang dan cili kisar semua tu sebab itu perapan untuk menggoreng.

CONTINUE READING

Kena Tahu Beza 8 Jenis Cili Ini

Di Malaysia terdapat beberapa jenis cili yang dijual di pasar raya. Siapa penggemar cili pasti sudah tahu 8 jenis cili yang kami akan bincangkan ini. Pada yang terkejut cili mempunyai banyak jenis, jom ikuti senarai kegunaan dan ciri-ciri kesemua cili yang ada di Malaysia.

CONTINUE READING

Buat Penggemar Pedas, Anda Patut Baca Fakta Kesihatan Ni!

Maklumlah, pilihan makanan pedas dikatakan pilihan citarasa lidah rakyat Malaysia dan sebanyak 80 peratus hidangan melayu mesti berunsurkan cili padi hijau dan merah. Antaranya, gulai lemak ayam cili padi, ayam masak merah, ikan keli masak hijau, ayam goreng berlada, sambal belacan atau sambal tempoyak. Terus rasa lapar!

CONTINUE READING
Donna