Currently Browsing: nikah

Penting Sangat Ke Perbezaan Umur Dalam Perkahwinan?

Zaman sekarang ni kawin dengan lelaki muda salah tapi bila pilih lelaki tua cakap cinta hanya kerana harta pula. Haa dah tak pasal-pasal kena tuduh macam tu je. Donna faham, konsep untuk mengahwini seseorang yang lebih tua atau muda selalu menjadi isu sensitif untuk dibincangkan dalam kalangan kita.

CONTINUE READING

Meriah! Ain Edruce Masih Kekalkan Adat Melayu Sepanjang Majlis Perkahwinan

Tapi apa yang menarik perhatian kami adalah sepanjang majlis pelakon berusia 27 tahun ini dipenuhi dengan adat melayu yang mengikut turutan seperti majlis perkahwina dahulu-kala. Sangat meriah! Bagus Ain masih mengekalkan adat melayu. Bukan apa, tak ramai sekarang ni yang buat majlis penuh adat. Bila sekali-sekala kita tengok, seronokkan? Semoga Ain dan pasangan kekal bahagia sampai tua.

CONTINUE READING

“Jangan Bina Mahligai Atas Tangisan Air Mata Isteri…” – Ustaz Ebit Lew Bersuara

Ustaz Ebit turut menambah, kalau nak kahwin sebaiknya carilah niat waktu awal-awal mula dulu kita kahwin. Kita kahwin nak dapat redha Allah untuk bimbing dan pimpin masuk syurga. Kahwin bukan untuk dapat apa yang kita nak tapi tunaikan apa yang Allah nak. Nikah itu amanah Allah. Doa pada Allah, dan tanya diri kita sebenarnya apa kita nak dalam hidup kita? Ar rijal lelaki pemimpin sebuah rumahtangga.

CONTINUE READING

Nak Majlis Kahwin ‘Simple’ & Unik? Tema Rustik Kemelayuan Adalah Pilihan Tepat

Mesti tak dapat bayangkan macam mana hasil tema rustik ni kan? Tak apa, kami ada beberapa gambar pasangan pengantin yang telah menggunakan tema ini ketika majlis resepsi perkahwinan mereka. Cantik sangat! Mungkin dengan senarai gambar pelamin bertemakan rustik dibawah ni boleh beri anda inspirasi atau idea dan dapat memberi bayangan betapa cantiknya pelamin anda nanti menggunakan tema ini.

CONTINUE READING

Sentuhan Solekan Ketika Menjadi Raja Sehari Untuk Wanita Yang Berkulit Sawo Matang

Kalau solekan tak menjadi habislah mood masa tu. Boleh rosak satu hari majlis perkahwinan! Iyalah, majlis kahwin berlangsung hanya sekali seumur hidup. Tak nak lah ada suara bawang kata, ‘tak cantik langsung makeup pengantin tadi’, oops!

CONTINUE READING
Donna