Currently Browsing: mudah

Belanja Ikut Emosi, Potensi Kewangan Anda Bocor ‘Teruk’!

Ramai sekarang ni yang ‘depress’! Mana taknya bila dapat gaji je mesti habis sampai langsung tak ada simpanan. Pendek kata ramai semakin tertekan dengan taraf hidup yang semakin meningkat naik. Walaupun keadaan ekonomi tidak stabil, tapi ada diantara anda yang masih mengamalkan berbelanja ikut emosi. Kononnya nak hilangkan stres di tempat kerja atau ‘reward’ untuk diri sendiri tapi lain pula yang jadinya. 

CONTINUE READING

Nak Kopi Lebih Nikmat Dan Kaw? Ini Cara Kreatif Yang Patut Anda Cuba

Kopi oh kopi, bila terjaga saja awal pagi mesti minuman ini juga yang dicarinya. Haa kopi ni bukan orang dah berusia je suka minum, zaman sekarang generasi muda pun suka menikmatinya tambah lagi aroma biji kopi yang memberi aura positif setiap kali anda bangun daripada tidur. 

CONTINUE READING

Gerenti Licin Pinggan! Resepi Masak Lemak Cili Api Pucuk Paku

Hari minggu kalau mak-mak singgah ke pasar pagi untuk membeli bahan masakan, pasti dapat lihat sayur-sayur segar antaranya pucuk paku. Bila sebut je pucuk paku terus terfikir nak buat masak lemak cili api, memang gerenti licin pinggan dibuatnya hiks! 

CONTINUE READING

Ingat Biasa-Biasa? Lelaki Belum Tentu Boleh Buat Tanggungjawab Wanita!

Hey, siapa kata wanita lemah? Jangan berani memandang rendah dengan keupayaan seorang wanita dan memandang enteng terhadap tanggungjawab wanita tau! Jika anda seorang wanita, berbanggalah kerana anda seorang yang hebat. 

CONTINUE READING

5 Sebab Mengapa Bank ‘Reject Loan’ Rumah Anda

Rancang dah lama nak beli rumah, tapi bila dapat sahaja keputusan daripada pihak bank kena 'reject' siapa tak sakit hati betul tak? Tambah lagi buat pasangan yang sudah lama berkahwin dan ingin mempunyai rumah sendiri bersama anak-anak memang sedih hati rasanya.

CONTINUE READING

‘Confirm’ Lemak Dan Berkilat! Ini Tip Paling Senang Masak Pulut Kuning

Teringin nak makan pulut kuning? Kebiasaanya pulut kuning ni akan dihidangkan dalam majlis atau perayaan tertentu sahaja kerana ia bukanlah makanan rutin. Tapi biasa lah, kadang-kadang tekak ni akan mengidam sesuatu masakan yang datang tanpa diduga. Takut nak masak sendiri sebab tak sedap. Eh jangan macam tu, belum cuba belum tahu! Sebenarnya mudah sahaja jika anda tahu cara masak yang sebenar. Jadi hari ini Donna kongsikan kepada anda tip masak pulut kuning yang sedap dan pastinya berlemak. 

CONTINUE READING
Donna