Currently Browsing: mertua

Apa Nak Buat Kalau Keluarga Mertua Tak Suka Kita?

Penerimaan ini bergantung bagaimana individu tersebut membuat penilaian ke atas diri kita sewaktu pertama kali bertemu atau selepas mengenali diri kita. Jadi, bagaimana jika timbul isu keluarga mertua tak boleh menerima diri kita? Apa yang nak kena buat?

CONTINUE READING

Gerenti Licin Pinggan! Resepi Masak Lemak Cili Api Pucuk Paku

Hari minggu kalau mak-mak singgah ke pasar pagi untuk membeli bahan masakan, pasti dapat lihat sayur-sayur segar antaranya pucuk paku. Bila sebut je pucuk paku terus terfikir nak buat masak lemak cili api, memang gerenti licin pinggan dibuatnya hiks! 

CONTINUE READING

Ini Pesanan Buat Kaum Wanita Sebelum Pilih Si Dia Sebagai Suami

Kalau nak cari kekasih pada zaman sekarang mungkin ianya mudah buat sesetengah orang, hanya berkenalan di media sosial terus 'melekat' haa tetapi jika fokus anda untuk mencari teman hidup anda harus membuat pilihan yang betul kerana ia akan dibawa ke alam perkahwinan sehingga hujung nyawa anda. 

CONTINUE READING

Dah Jadi Menantu Jangan Buat Kepala Sendiri, Baru Lah Mertua Sayang!

Sebut sahaja tentang mertua mungkin ia perkara yang paling ditakuti oleh sesetengah wanita yang baru sahaja berkahwin. Ia bukan hanya untuk keselesaan diri tapi hubungan dengan mertua perlu dijaga untuk membantu anda menjaga hubungan sebagai suami isteri. Anda perlu tahu ikatan dengan keluarga mertua mempunyai pengaruh besar bagi mewujudkan keharmonian dalam rumahtangga. 

CONTINUE READING

Nak Jadi Menantu ‘Perfect’? Kena Tahu Dulu Macam Mana Rupa Pecah Minyak

Ehem tengah sibuk nak siapkan persiapan kahwin ke tu? Mesti ada diantara anda yang berasa agak gementar untuk melangkah masuk ke alam rumahtangga, yelah nak kena layan mak mertua pula lepas ni. Buatnya dia suruh masak, haa mesti berpeluh satu badan, bukan apa zaman sekarang ni masih lagi ada yang tidak tahu istilah orang lama ketika masak di dapur. 

CONTINUE READING

Buat Yang Masih Bujang, Ini Senarai Resepi Paling Mudah Untuk Anda

Kebanyakan zaman sekarang semuanya nak cepat dan mudah terutamanya bagi anda yang masih bujang tu, asal nak makan mesti beli di kedai. Haa betul tak? Tapi sampai bila nak macamtu, apa kata anda masak sendiri di rumah kan lebih jimat. Bila hidup bujang ni mesti anda mahukan sesuatu yang mudah dan ringkas, bak kata orang sebelah mata pun boleh settle hiks! 

CONTINUE READING
Donna