Currently Browsing: menantu

Dah Jadi Menantu Jangan Buat Kepala Sendiri, Baru Lah Mertua Sayang!

Sebut sahaja tentang mertua mungkin ia perkara yang paling ditakuti oleh sesetengah wanita yang baru sahaja berkahwin. Ia bukan hanya untuk keselesaan diri tapi hubungan dengan mertua perlu dijaga untuk membantu anda menjaga hubungan sebagai suami isteri. Anda perlu tahu ikatan dengan keluarga mertua mempunyai pengaruh besar bagi mewujudkan keharmonian dalam rumahtangga. 

CONTINUE READING

Tenang,Tak Perlu Sentap Dengan Kata-Kata Mertua

Pernah dengar tak orang kata, berkahwin ni bukan hanya komitmen kepada suami malah juga kepada keluarga mertua. Macam-macam cara memikat hati mertua pernah Donna kongsikan, namun bagaimanapun tak semua mertua akan terpikat dengan cara yang anda gunakan. Ada kalanya kita tetap terpaksa menahan sabar dan menadah telinga dengan kata-kata kurang manis daripada mertua. Mungkin perkongsian ini dapat membantu buat anda menantu-menantu semua.

CONTINUE READING

Kuatkan Hati Bila Beraya Di Rumah Mertua

Semua mesti tengah on mood raya kan? Sedar tak sedar, dah masuk minggu terakhir berpuasa. Ada yang sibuk sediakan kelengkapan untuk anak-anak, yang si suami pula jangan lupa service kereta awal-awal untuk memudahkan perjalanan balik kampung nanti. Tapi, tahun ni turn anda beraya di rumah mertua?

CONTINUE READING

Susah Ke Nak Ambil Hati Mertua & Ipar Duai?

Sedangkan dengan ibu atau bapa sendiri pun selalu terasa hati inikan pula dengan ibu atau bapa mertua.” Dengan adik beradik sendiri pun kita bertengkar apa lagi dengan ipar duai yang baru beberapa tahun kenali. Orang yang baru kenal tentulah sukar untuk anda suka dan serasi. Itulah adat resam hidup berumah tangga. Orang kata bila berkahwin […]

CONTINUE READING
Donna