Currently Browsing: menabung

Tip Menabung Paling Mudah & ‘Confirm’ Berkesan!

Golongan muda di Malaysia dikatakan mempunyai masalah untuk mempunyai simpanan dan sering menghadapi masalah tiada duit untuk perkara kecemasan ataupun untuk mendapatkan perkara yang diidamkan.

CONTINUE READING

Jimatkan Minyak Kereta Anda! Jom Belajar 5 ‘Driving Hacks’ Ni Betul-Betul

Bila tak ada kereta susah nak bergerak ke mana-mana, tapi bila dah pakai tinggi pula maintenance  kena bayar setiap bulan. Donna faham ramai di antara anda yang mengalami masalah apabila berkereta tambah lagi isu minyak cepat habis sedangkan rutin penggunaan kereta sama je. 

CONTINUE READING

Teknik Paling Sempoi Kumpul Duit Ribuan Ringgit Walaupun Gaji Ciput!

Tak sampai hujung bulan duit gaji dah habis, macam mana nak menyimpan? Persoalan ini mungkin sering mengganggu anda tidak kira sama ada baru bekerja atau sudah lama. Anda perlu faham pentingnya seseorang itu untuk anda simpanan masa hadapan tidak kira bergaji tinggi atau sedikit. 

CONTINUE READING

Ajar Si Kecil Simpan Duit Raya Untuk Masa Depan

Yay tengok ni adik dapat duit raya!

CONTINUE READING

Kalau Poket Tebal, Silap-Silap ‘Shopping Mall’ Pun Aku Beli!

Kalau aku kayaaaa… Aku beli segalanya! ‘Cakap senang la, kau memang lahir-lahir dah kaya! Eh..eh, dia ingat kalau orang dah kaya, mereka ini tak akan terus berkerja keras ke untuk terus jadi kaya raya?” Jika ditanya semua orang mahu hidup senang lenang dengan duit dan harta yang melimpah ruah selain bebas daripada segala-hutang-piutang seperti hutang […]

CONTINUE READING
Donna