Currently Browsing: manis

Warna Sama Tapi Rasa Berbeza, Ini 6 Jenis Mangga ‘Chuols’ Kena Tahu

Pokok mangga sederhana besar mencapai ketinggian 10 sehingga 40 meter, dahan tumbuh secara bebas membentuk kanopi dan berdaun lebat sebenarnya mempunyai banyak jenis. Bukan dua tiga jenis je tau tapi enam sistur! Banyak bukan? Jom kita tengok jenis apa je ada tu?

CONTINUE READING

Gara-Gara Rambutan, Bergaduh Sesama Jiran!

Tak salah nak berkongsi dengan orang lain dan sekalipun nak ambil hasil pokok jiran, sebaiknya minta izin kerana bila kita ambil hak orang lain tanpa meminta izin, hukumnya mencuri.

CONTINUE READING

Tak Perlu Tepuk-Tepuk! Tengok Kulit Tembikai Je Dah Boleh Tahu Manis Ke Tak

Siapa yang pernah tepuk-tepuk masa pilih tembikai dulu tu mesti rasa dungunya aku, kan? Ihiks! Tak apa, bila dah tahu, praktikkan je okay? Baru nampak hebat bila kita pilih tembikai tanpa menepuk-nepuk badan tembikai.

CONTINUE READING

Tip Sedia Jus Buah Cara Ekspres!

Kalau senaraikan tukang masak perempuan, memang sikit sangat kecuali tukang masak dekat dapur rumah sendiri. Memang setiap rumah akan ada. Hakikatnya, kaum wanita tak suka duduk dapur lama-lama, lagi suka duduk depan. Kalau ada magis boleh buat senduk dengan kuali masak sendiri, memang dah guna dah magis tu. Tapi tak ada!

CONTINUE READING

Likat & Manis! Sekali-Sekala Jom Hidang Bubur Pulut Hitam Untuk Sajian Petang

Apa kata kali ni kita cuba masak sendiri. Mana tahu boleh buat duit tepi nanti tapi mungkin ada setengah daripada kita tidak gemarkan bubur pulut hitam. Jangan risau, dijamin bawa sampai ke mimpi sebab resipi kami kongsikan ni sedap tau!

CONTINUE READING

Alamak Terlebih Masin Pula! Jangan Gelabah Guna Cara Ini Untuk Ubah Suai Masakan Anda

Eh nanti dulu! Haa selalunya bagi wanita yang sering ke dapur dan memasak pasti akan mengalami masalah ni, Donna faham kadangkala aktiviti memasak bukan la sesuatu perkara yang mudah kerana ia memerlukan kepakaran dan ilmu untuk menghasilkan hidangan yang lazat untuk keluarga. 

CONTINUE READING
Donna