Currently Browsing: malam

Kerap Bawa Bayi Keluar Malam Punca Perkembangan Anak Terjejas

Bila tengok anak ‘behave’ je, mulalah anda merasakan ia kelihatan seperti tiada masalah untuk bawa mereka keluar dan terus menganggap ia sebagai lampu hijau untuk menikmati aktiviti malam seperti yang anda inginkan. Anda ibu bapa yang macam ni ke?

CONTINUE READING

Cuba 3 Tip Ini Untuk Elak Iritasi Pada Kulit Ketika Mencukur

Ish kalau wanita ada bulu kaki lebat, mesti kena kecam betul tak? Lepas tu bila cik abang ajak bersama masa tu la baru nak terhegeh-hegeh capai pisau cukur dan bersihkan apa yang patut. Opps! Nanti dulu, untuk wanita bukan tak boleh mencukur tetapi kebiasaanya anda akan mengalami beberapa situasi yang tidak menyenangkan seperti iritasi dan keradangan kulit selepas mencukur. 

CONTINUE READING

Tidur Buka Kipas Memang Nikmat, Tapi Ini Perkara Bahaya Yang Anda Perlu Tahu

Kalau imbas semula waktu zaman dulu, mesti mak-mak marah pasang kipas kuat sampai high level. Tambah lagi kalau cuaca panas, memang sedap lah tidur buka kipas lepas tu hujan turun memang feeling siap tarik selimut gitu. Nikmat memang nikmat, tapi penting untuk anda tahu sekiranya anda mengamalkan perbuatan ini berterusan ia sebenarnya boleh membahayakan diri haa jaga-jaga!

CONTINUE READING

Anak Kerap Terjaga Pada Waktu Malam? Ini Tip Tidur Nyenyak Untuk Si Manja

Sejak ada si manja ni badan asyik rasa letih dan mengantuk je, kadang-kadang rasa macam dah jadi zombie! Memang tidak dapat dinafikan bila dah anak ni maka komitmen pun semakin tinggi dengan nak uruskan hal  rumah dan melayan suami. Bayi kerap terjaga pada waktu malam ada perkara umum yang sering berlaku dan kebanyakan ramai para wanita di luar sana yang mengadu tidur cukup tidur dan tiada lagi istilah ‘beauty sleep’ sejak kelahiran si kecil. 

CONTINUE READING

“Mira Filzah Datang Dengan Zizan Ke?” – Netizen Terhibur Dengan Soalan Kak Lina, Kan Dah Kena Balik!

Haa, baru je lepas selesai debaran malam kemuncak ABPH ke-32  kali ni apa pula cerita antara Mira Filzah dan Zizan Razak? Dengar cerita datang sama-sama hiks, betul ke? Tanpa Elly Mazlien sebagai Kak Lina Pom Pom memang sunyi dibuatnya malam anugerah berprestij tu, tapi kali ini digandingkan pula bersama Datuk AC Mizal fuhh memang wow kerana dua-dua mempunyai celoteh yang tersendiri.

CONTINUE READING

Bantal Lebih 3 Tahun Punca Masalah Kulit & Pernafasan Serius

Ya! Bantal adalah watak penting yang perlu ada untuk tidur. Ia berfungsi untuk menyokong kepala, leher, bahu, pinggul dan tulang. Namun jika anda salah menggunakan bantal ia boleh menyebabkan kesakitan selepas bangun daripada tidur seperti sakit leher, pinggang, bahu, pinggul, sendi-sendi dan saraf. Dapatkan bantuan daripada doktor pakar atau pakar fisioterapi untuk rawatan dan proses pemulihan jika mendapat sakit yang berterusan.

CONTINUE READING
Donna