Currently Browsing: makanan

Sedap & Pedas Menyucuk! Jom Cuba Resipi Perapan Ayam Untuk BBQ

kay jom tengok bahan apa yang dimasukkan dalam perapan ayam hari tu. Oh! Sebelum tu, Donna nak bagi tahu siap-siap yang resipi ini tak guna pun bawang dan cili kisar semua tu sebab itu perapan untuk menggoreng.

CONTINUE READING

Resipi Gulai Tempoyak Patin Lain Dari Yang Lain

Banyak beza reipi kali kali ini dengan resipi yang anda biasa buat. Kita guna daun berlainan dan..

CONTINUE READING

6 Bahan Ini Dapat Melebatkan Pokok Durian

Kalau dah tak berbuah juga macam mana? Jangan pelik dan jangan runsing sebab mungkin faktor cara penjagaan tak berapa betul. Misalnya, tak kambus tanah, tanah tak sesuai atau penggunaan jenis baja dan apa yang kami nak kongsikan dalam artikel kali ini adalah pembuatan baja homemade!

CONTINUE READING

Senarai Makanan Tepat Untuk Mereka Berpenyakit Darah Tinggi

Apa pun, tolong dapatkan nasihat dengan pegawai dietetik atau doktor untuk pengambilan natrium yang sesuai untuk anda. Oh! Selain daripada makanan, sebenarnya anda perlu menitik-beratkan tentang gaya hidup sihat juga.

CONTINUE READING

Lepas Cuba Tiru Gaya Masak Sugu Pavithra, Wanita Ini Bongkar Sesuatu

Bila bahan masakan yang mengandungi glutamat dan dimasak sehingga hancur, secara tak langsung akan memberikan rasa umami. Bagi yang tak tahu apa itu maksud perkataan umami, umami adalah “rasa enak yang menyenangkan” dan bahasa ini diambil dari bahasa Jepun.

CONTINUE READING

Memang Nampak Sama Tapi Lain, Jangan Keliru Dengan Bentuk Sayur Ni

Kami yakin bukan saja kaum lelaki yang kurang mahir tentang pengetahuan am ni tapi pasti ada kalangan wanita turut keliru dengan jenis sayur yang rupa lebih kurang ni. Jangan ambil mudah ye, takut nanti jadi bahan ejekan

CONTINUE READING
Donna