Currently Browsing: majlis

Senarai Lagu Hindustan Yang Mampu Meriahkan Suasana Majlis Perkahwinan Anda

Untuk memudahkan kerja pasangan raja sehari dari nak memikirkan senarai lagu apa nak dimainkan, kami ambil langkah dengan menyenaraikan lagu hindustan yang dapat memeriahkan majlis perkahwinan anda. Tak perlu nak pening fikir, ambil je senarai dekat sini.

CONTINUE READING

Jom Buat QR Kod Sendiri Guna Aplikasi MySejahtera

Amat penting untuk kita mempunyai imbasan kod sendiri lebih-lebih lagi mereka yang mempunyai kedai sendiri atau ingin membuat apa-apa majlis.

CONTINUE READING

Wang Hantaran Dirahsiakan, Emma Maembong Sah Bergelar Isteri

Alhamdulillah dengan sekali lafaz akhirnya persoalan dan tanda tanya di dalam hati peminat Emma Maembong terlerai. Pelakon wanita yang berusia 27 tahun ini kini telah sah bergelar seorang isteri kepada juruterbang iaitu Muhammad Shazli Azhar pada sebuah majlis tertutup di Bukit Damansara jam 11.58 pagi tadi. 

CONTINUE READING

Istiadat Merenjis Tepung Tawar Makin Dilupakan, Ini Bahan & Tujuan Sebenarnya

Malah, cara langkah istiadat merenjis telah didokumentasikan dalam lagu pengantin lama seperti lagu R. Ismail berjudul Di Renjis-Renjis. Siapa bakal pengantin tu, mainkanlah lagu ni untuk ambil aura majlis sanding nanti, ihiks! Selamat pengantin baru.

CONTINUE READING

Meriah! Ain Edruce Masih Kekalkan Adat Melayu Sepanjang Majlis Perkahwinan

Tapi apa yang menarik perhatian kami adalah sepanjang majlis pelakon berusia 27 tahun ini dipenuhi dengan adat melayu yang mengikut turutan seperti majlis perkahwina dahulu-kala. Sangat meriah! Bagus Ain masih mengekalkan adat melayu. Bukan apa, tak ramai sekarang ni yang buat majlis penuh adat. Bila sekali-sekala kita tengok, seronokkan? Semoga Ain dan pasangan kekal bahagia sampai tua.

CONTINUE READING

Nak Majlis Kahwin ‘Simple’ & Unik? Tema Rustik Kemelayuan Adalah Pilihan Tepat

Mesti tak dapat bayangkan macam mana hasil tema rustik ni kan? Tak apa, kami ada beberapa gambar pasangan pengantin yang telah menggunakan tema ini ketika majlis resepsi perkahwinan mereka. Cantik sangat! Mungkin dengan senarai gambar pelamin bertemakan rustik dibawah ni boleh beri anda inspirasi atau idea dan dapat memberi bayangan betapa cantiknya pelamin anda nanti menggunakan tema ini.

CONTINUE READING
Donna