Currently Browsing: mainan

Layang-Layang Gergasi Seret Budak Perempuan 3 Tahun Terbang Ke Udara!

Kejadian itu dilaporkan lagi, budak perempuan tersebut ‘diterbangkan’ oleh layang-layang gergasi setinggi 35 meter lebih kurang 30 saat. Kesemua pengunjung yang berada di festival itu menjerit kerana terkejut melihat kejadian tersebut.

CONTINUE READING

Jangan Dibiarkan Jika Anak Kurang Berat Badan, Ini Yang Patut Anda Lakukan!

Bila tengok anak tak lalu makan, para ibu mula lah risau dan rungsing tambah lagi berat badan si kecil semakin menurun. Penurunan berat badan tidak bermakna kurus atau pun langsing. Anda perlu tahu sesetengah kanak-kanak membesar secara semula jadi dengan bertubuh kecil tetapi faktor pemakanan dan gaya hidup memainkan peranan dalam perkembangan tubuh badan mereka. 

CONTINUE READING

“Kalau Dah Minat, Cepat Je Belajar…” – Netizen Puji Kecerdikan Yusuf Iskandar

Selalunya kanak-kanak yang berusia 3 tahun, mereka tidak suka dengan permainan yang memerlukan kecergasan minda. Kalau main pun, mesti takkan siap. Entah-entah kita pula yang menyelesaikannya. Dari sini kita boleh nampak Hanis Zalikha seorang ibu yang sangat pandai mendidik anaknya untuk berfikir setahun kedepan dari usia sebenar.

CONTINUE READING

Dah Basuh Pun Kotor Lagi, Macam Mana Nak Bersihkan Mainan Si Manja Ni?

Cuba ingat semula bilakah kali terakhir anda membasuh barang mainan mereka? Semalam? Minggu lepas? Sebulan yang lepas atau tak pernah sejak hari pertama beli? Bukan apa, tabiat anak kecil ni suka masukkan jari atau barang mainan ke dalam mulut. Jika bahagian permukaan barang mainan si kecil tak bersih, bakteria dan virus pasti mudah berpindah kepada bayi. Seterusnya, jatuh sakit. Nak ke?

CONTINUE READING

Hanya Jual Grafik Beyblade, Duit Poket Budak 8 Tahun Ini Cecah RM500-700 Sebulan!

Untuk memulakan perniagaan bukanlah satu perkara yang mudah walaupun pada awal perancangannya seperti ABC. Lebih-lebih lagi bila nak terapkan si kecil berniaga sejak kecil lagi. Perkara yang agak mustahil. Tapi, kalau dah ada minat, rasanya tak kira lah apa jenis perniagaan pun, selagi boleh menghasilkan duit di bangku sekolah. Berniaga  je lah.

CONTINUE READING

Ramai Ibu Bapa Bunuh Potensi Anak Tanpa Sedar Tau!

Tenang ya ibu bapa semua! Tidak semua yang anda anggap betul adalah baik dan tidak semua yang anda anggap salah adalah malapetaka.

CONTINUE READING
Donna