Currently Browsing: kurus

Fakta Yang Ramai Belum Tahu Makan Kulit Ayam Bagus Untuk Jantung

Siapa je yang tak suka makan kulit ayam, tambah lagi jika digoreng ranggup kemudian cicah pula dengan sos. Umpph memang tak boleh ditolak. Mungkin ada diantara anda yang membuang kulit ayam kerana percaya dengan kenyataan bahawa bahawa ia tidak baik untuk kesihatan namun anda perlu tahu bahawa setiap apa jua makanan yang diambil secara berlebihan mampu memberi kesan negatif kepada status kesihatan anda, walaupun ianya adalah 'healthy food'. 

CONTINUE READING

Hilang Nafsu Makan! Wanita Kurus Perlu Berhenti Amalkan Minum ‘Chia Seed’

Bila bab nak cantik ni macam-macam perkara wanita sanggup lakukan sebagai contoh amalkan minuman jamu dan makan 'supplement'. Haa bukannya tak boleh nak amalkan semua tu, tapi anda perlu tahu kebaikan dan keburukannya walaupun ia terbukti berkesan dalam aspek kecantikan. 

CONTINUE READING

Jangan Dibiarkan Jika Anak Kurang Berat Badan, Ini Yang Patut Anda Lakukan!

Bila tengok anak tak lalu makan, para ibu mula lah risau dan rungsing tambah lagi berat badan si kecil semakin menurun. Penurunan berat badan tidak bermakna kurus atau pun langsing. Anda perlu tahu sesetengah kanak-kanak membesar secara semula jadi dengan bertubuh kecil tetapi faktor pemakanan dan gaya hidup memainkan peranan dalam perkembangan tubuh badan mereka. 

CONTINUE READING

Tak Perlu Malu! Guna Helah Ni Kalau Nak Sorok ‘Double Chin’

Memiliki 'doublechin' ni memang sesuatu perkara yang menakutkan buat kaum hawa. Untuk pengetahuan anda, ia sebenarnya adalah lemak yang berlebihan di bawah dagu yang sering membuatkan anda berasa tidak selesa dan kurang keyakinan. Tapi jangan risau, tak perlu berhabisan duit untuk pergi ke klinik kecantikan untuk buat rawatan tu semua. Jom lihat di bawah, 4 teknik solekan mudah untuk hilangkannya! 

CONTINUE READING

Pakai 5 Bahan Ni Dah Boleh Buat Jus Kolesterol ‘Homemade’, Senang Je!

Dah cuba macam-macam supplement tapi kolesterol makin tinggi? Haa memang tak dapat dinafikan zaman sekarang ni terlalu banyak makanan yang sedap dan menarik sehingga ia menyebabkan anda tidak sedar bahawa makanan yang anda ambil setiap hari memberi kesan kepada tubuh badan dan menyebabkan risiko untuk mendapat penyakit lain lebih tinggi. 

CONTINUE READING

Dah Makan Tapi Lapar Lagi, Ini Fakta Yang Anda Perlu Tahu

Orang cakap kalau stress je makan, tapi ada juga bila saat tengah bahagia membuak-buak rasa nafsu makan. Kadang-kadang dalam rutin seharian tanpa sedar anda telah makan secara berlebihan malah lebih banyak daripada biasa. Bukan apa, bila duduk dekat office ada je yang bawa makanan dan ajak makan, anda pun apa lagi laju je terima pelawaan mereka hiks! 

CONTINUE READING
Donna