Currently Browsing: kuih melayu

Kuih Tradisional ‘Terbang’ Ke Australia Tarik Minat ‘Mat Saleh’

“Harga kuih di Malaysia mungkin masih lagi murah kerana bahan masakan mudah dapat tapi disini harga agak mahal sedikit memandangkan santan pun agak mahal jadi, harga sebekas kuih bagi setiap kuih sebanyak 10 dolar,” jelasnya.

CONTINUE READING

Kuih Tradisional Paling Senang Nak Buat! Jom Belajar Resepi Onde-Onde Inti Kelapa

Kalau bab memasak lauk pauk memang nombor satu, tapi bila mak mertua panggil suruh buat kan kuih untuk minum petang. Alamak cepat cepat google resepi! Donna faham, sesetengah wanita pasti mempunyai kelebihan masing-masing ada yang pandai masak masakan Melayu ada juga pandai buat kuih. 

CONTINUE READING

Kuih Lepat Sagu, Juadah Pemanis Mulut Untuk Berbuka

Sekarang bukan resipi empat jenis kuih lepat tu yang nak kongsikan sebab rasanya semua orang dah tahu macam mana nak buat tapi tak ramai yang tahu cara buat kuih lepat sagu. Ha.. mesti pertama kali dengar nama kuih lepat sagu ni kan? Caranya agak senang dan mudah. Ikut saja langkah dalam artikel ni

CONTINUE READING
Donna