Currently Browsing: komunikasi

Bukan Layan Macam Orang Dewasa! Ketahui Cara Betul Bercakap Dengan Anak Anda

Penting sebagai ibu bapa menitikberatkan dan memahami tentang perbezaan berkomunikasi dengan orang dewasa dan anak-anak kerana setiap kali berlakunya proses komunikasi ia secara tidak langsung memberi kesan kepada tingkah laku mereka secara luaran. Tak boleh main cakap sahaja kalau kena cara yang betul mesti anak-anak akan dengar cakap anda betul tak?

CONTINUE READING

Tak Kering Gusi! Nak Tengok Gorila Menjerit, Wajib Tonton Filem Dolittle Di Pawagam

Haa dengar cerita lagi beberapa hari je filem Dolittle akan  ditayangkan dipawagam. Buat peminat lakonan Robert Downey Jr. pasti tak sabar-sabar nak tengok gelagatnya yang memainkan sebagai watak utama dalam filem ini.

CONTINUE READING

Kembangkan Minda Anak Dengan 20 Soalan Ini

Jangan risau, jalan penyelesaian dia adalah anda terbalikkan keadaan. Ha macam mana tu? Maksudnya, anda sebagai ibu, anda pula bertanya soalan kepada mereka. Barulah sel-sel mereka lebih aktif berhubung. Yang penting, soalan tu, janganlah yang susah-susah. Soalan yang santai dan bijak. Misalnya…

CONTINUE READING

‘Trick’ Cairkan Hati Pasangan Bila ‘Texting’

Perasan tak bila dah lama di alam perkahwinan, rutin yang kita buat masa bercinta dulu makin berkurang atau langsung tak ada dah. Contohnya kalau bercinta dulu 24 jam asyik nak melekat je, setiap hari wajib ucap rasa kasih dan cinta, setiap hari nak kena bermanja, setiap hari juga nak kena tengok wajah pasangan tapi tidak bila sudah bergelar suami isteri.

CONTINUE READING

Tenang,Tak Perlu Sentap Dengan Kata-Kata Mertua

Pernah dengar tak orang kata, berkahwin ni bukan hanya komitmen kepada suami malah juga kepada keluarga mertua. Macam-macam cara memikat hati mertua pernah Donna kongsikan, namun bagaimanapun tak semua mertua akan terpikat dengan cara yang anda gunakan. Ada kalanya kita tetap terpaksa menahan sabar dan menadah telinga dengan kata-kata kurang manis daripada mertua. Mungkin perkongsian ini dapat membantu buat anda menantu-menantu semua.

CONTINUE READING

Awas! Jangan Guna Ayat Ini Bila Komunikasi Dengan Mak Mertua

Walaupun baik macam mana hubungan anda dengan mak mertua tapi anda perlu berjaga-jaga dengan segala pergerakkan dan tutur kata. Takut tak kena, habis 7 keturunan jadi musuh! Ha… Nak ke?

CONTINUE READING
Donna