Currently Browsing: kesihatan

Jangan Main ‘Tembak’ Je, Doktor Ini Kongsi Kaedah Efektif Untuk Merancang Keluarga

Anak ni amanah Allah dan rezeki yang tak semua orang boleh dapat. Janganlah kita ambil enteng bab mendidik dan membesarkan mereka. Mungkin ada segelintir pasangan berjaya mendidik lebih dari 5 orang anak tapi jangan samakan kemampuan dan jalan hidup kita dengan mereka.

CONTINUE READING

Pemakanan Dah Jaga Tapi Kenapa Berat Badan Tak Turun-Turun Ni?

Siapa je tak nak memiliki berat badan yang ideal? Semua wanita menginginkannya. Cuma, mungkin ada cara yang salah. Untuk pengetahuan anda, nak mengurangkan berat badan bukan je mengurangkan kuantiti makanan dan bersenam semata. Ada faktor lain yang perlu di jaga juga.

CONTINUE READING

Malam Ni Boleh Praktis Tidur Tanpa Pakai Seluar Dalam, Banyak Manfaatnya!

Bayangkan anda berada dalam bilik, tanpa seurat benang apabila kemaluan tidak ditutup tanpa dibaluti kain haa tidur tanpa pakai seluar dalam, ish mesti pelik rasanya! Mungkin bagi anda yang sudah terbiasa dengan memakai seluar dalam ketika tidur akan berasa janggal dan tidak selesa tetapi anda perlu tahu bahawa ia memberi manfaat pada kesihatan pada tubuh badan anda. 

CONTINUE READING

Jangan Main Suka-Suka Je Pukul Anak! Baca Ni Kalau Tak Nak Menyesal

Sebagai ibu bapa pasti anda ada cara tersendiri dalam mendidik anak-anak, mungkin ada yang bersikap tegas agar anak-anak lebih mendengar kata. Yelah zaman sekarang ni terlalu banyak kes di mana anak rosak akibat pengaruh rakan sebaya dan tidak dididik dengan baik. Tapi adakah dengan menjiwai watak garang dan tegas merupakan cara yang betul untuk mendidik anak? 

CONTINUE READING

Minggu Kesedaran Stres Sedunia: Wanita Cenderung Untuk Mengalami Simptom Ini?

Menurut salah satu kajian pada tahun lepas, tekanan merupakan isu yang kerap berlaku kepada wanita bekerja berpunca dari faktor-faktor seperti bebanan tugas, masalah kesihatan, kewangan, penjagaan anak-anak, hubungan sosial, hubungan dengan suami, mertua, ipar duai, pengurusan masa dan penjagaan kendiri.

CONTINUE READING

Tua Atau Muda, 3 ‘Pattern’ Tidur Ini Dapat Bantu Tingkatkan Kualiti Tidur Anda

Bila dah meningkat dewasa ni, tidur lah satu nikmat dunia yang kita paling hargai tapi itulah, susah nak dapat waktu tidur yang betul-betul cukup. Kadang-kala tu, tidur 8 jam pun macam 8 minit. Tak cukup! Tak tahu kenapa, aduhai! Macam mana nak buat ni?

CONTINUE READING
Donna