Currently Browsing: kerja

Apa Nak Buat Ni Pagi-Pagi Je Mesti ‘Moody’!

Bila difikir-fikirkan semula mungkin awal pagi lagi anak dah tantrum tak nak mandi, tak nak pergi sekolah, sarapan pagi hangit atau badan rasa lesu. Lagilah beri kesan pada emosi. Jadi, jom kita tengok apa inisiatif yang kita boleh lakukan untuk elakkan dari moody pada waktu pagi.

CONTINUE READING

Badan Nak Guna Lama, Ikuti Tip Ini Untuk Jaga Tulang Belakang

Cuba ingat balik atau tengok keadaaan badan anda sekarang. Posisi anda sedang dalam keadaan yang macam mana? Mesti kebanyakannya duduk dalam keadaan bukan 90 darjah kan? Itulah cara yang salah dan punca sakit belakang.

CONTINUE READING

Meja Kerja Serabut? Pastikan Barang Wajib Ni Je Yang Ada

Bukan tak kemas tapi, bila kemas, 5 minit lepas tu selerak balik. Kadang-kala tu biarkan je berselerak tapi kalau dibiarkan keadaan tak semegah, nanti mood kerja pula hilang. Macam mana ni? Dah! Jangan risau sebab kami akan kongsikan tip untuk bagi ruang kerja yang efektif. Caranya… 

CONTINUE READING

Pantas Dan Sihat! 4 Idea Makanan Yang Boleh Dihidangkan Selepas Balik Dari Kerja

Haa bagi yang dah bergelar ibu ni mesti akan terdetik dalam fikiran anda, nak hidangkan apa untuk anak-anak bila balik dari kerja nanti. Nak makan dekat luar mahal kalau masak sendiri ambil masa yang lama pula. Iyalah, bukan setakat sediakan bahan masakan je tapi kena fikir makanan apa yang mudah untuk dimasak dengan cepat. Sebab bila dah balik kerja ni, badan memang mudah berasa letih. 

CONTINUE READING

Punca Badan Rasa Sakit & Lenguh Bila Bangun Dari Tidur

Kalau boleh nak la bangun pagi badan rasa segar lepas tidur atas katil yang empuk dengan suami peluk dengan kemas sepanjang malam tapi sebaliknya pula. Kenapa ye? Ha, kami ada jawapan dia. Ini semua berpunca daripada perkara-perkara remeh yang kita tak sangka benda tu menjadi masalah utama dalam hal ini.

CONTINUE READING

Bila Ada ‘Officemate’ Perangai Kaki ‘Judgemental’, Buat Je Cara Ni

Biasalah, bila jumpa dengan orang ramai, makin banyaklah ragamnya. Ragam pula berbeza-berbeza. Ada yang jenis cakap lepas, suka perli-perli, bossy, downgrade dan yang paling menyakitkan hati perangai yang suka condemn orang je tak habis-habis. Fuh! Boleh mental kalau hadap hari-hari.

CONTINUE READING
Donna