Currently Browsing: kemas

Rajin Masak Tapi Malas Kemas Dapur? Baca Trik Ni Untuk Penyelesaian

Percaya tak ramai diantara kita yang rajin masak tapi malas kemas dapur? Haa bab mengemas dapur ni memang 'liat' sikit nak buat tambah lagi jika anda selesai memasak untuk hidangan yang banyak. Setiap ruang dalam kediaman anda, semestinya mempunyai susun atur yang tersendiri tidak kira sama di ruang tamu atau pun dapur. 

CONTINUE READING

Nak Buang Habuk Pada Kipas, Cermin Dan Tingkap? Guna Je Taktik Ni Kan Mudah

Bab paling memenatkan bila jadi suri rumah adalah mengemas betul tak? Biasalah kadang-kadang dah sental sekuat hati tengok-tengok masih ada lagi habuk pada kipas. Ish rimas betul! Mungkin bagi anda vacuum sudah memadai untuk menghilangkan habuk, tetapi jawapannya tidak sama sekali. 

CONTINUE READING

Nak Rumah Sentiasa Nampak Kemas? Ini Cara Mudah Yang Anda Perlu Buat

Jangan stress kan hari anda dengan perkara kecil seperti ini. Sebagai seorang housewife anda perlu lebih kreatif untuk membuat perubahan dengan menjadikan ruang di rumah anda lebih tersusun dan kemas, baru lah selesa nak duduk mata pun sedap je memandang hiks! 

CONTINUE READING

5 Cara Mudah ‘Unpack’ Barang Lepas Balik Dari Kampung

Haa dah ‘unpack’ barang ke belum tu? Sudah menjadi rutin sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anak bila sampai sahaja rumah kena kemas pula barang-barang.

CONTINUE READING

Aktiviti Pembersihan Yang Sering Terlepas Pandang Selepas Mengadakan ‘Open House’

Donna nak kongsikan tip kemaskan rumah lepas mengadakan rumah terbuka. Ha.. Bukan perkara mudah tau nak bersihkan rumah lepas yang berkecah. Jom baca tip ni…

CONTINUE READING

Buang Bulu Guna Lilin Lagi Best?

Wanita kebiasaannya akan berdepan masalah bulu-buluan apabila ia tumbuh di bahagian kening, bibir, ketiak, kaki dan garisan bikini. Selain mencukur, mencabut dan menggunakan krim, penggunaan cecair lilin atau waxing adalah antara yang paling popular masa kini.  Bagi sesetengah wanita, bulu roma yang panjang menimbulkan rasa malu dan tidak selesa, lebih-lebih lagi pada bahagian yang nampak nyata. Malah adakalanya mereka menjadi bahan gurauan atau ejekan teman-teman.

CONTINUE READING
Donna