Currently Browsing: kanser payudara

Wajib Baca! Perkara Ini Boleh Buat Payudara Kendur Di Usia Muda

Alamak, rakan-rakan sebaya yang sudah mempunyai seorang anak pun masih mempunyai payudara yang elok terletak. 

CONTINUE READING

Doktor Ini Terang Bagaimana Seseorang Boleh Mendapat Kanser Payudara

Malah, beliau turut menambah dengan menolak dengan keras bahawa tiada satu pun senarai di atas menyatakan pemakaian bra ketika tidur boleh mengakibatkan kanser payudara. “Kalau lihat golongan lelaki, mereka juga tak pakai bra tapi mengapa mereka boleh dapat kanser payudara? ” jelasnya.

CONTINUE READING

Waspada! Risiko Kanser Payudara Lebih Tinggi Bagi Wanita Yang Sudah Berusia

Sudah terhantuk baru terngadah, pepatah ini mungkin sering anda dengar tetapi bila bercakap sahaja tentang kesihatan payudara masih  ramai lagi kurang sedar akan kepentingan untuk membuat pemeriksaan awal sebagai langkah berjaga-jaga. Bila dah terkena, baru sibuk nak buat checkup! Haa jangan sampai macam tu, zaman sekarang ni kebanyakan wanita lebih mengutamakan bentuk fizikal berbanding kesihatan payudara.

CONTINUE READING

“Takde Sebelah Tak Bermakna Saya Cacat..”-Penghidap Kanser Payudara Ini Tabah Berjuang Demi Keluarga

Masih terngiang-ngiang lagi kata-kata yang keluar daripada mulut doktor, menyatakan bahawa Siti menghidap kanser payudara tahap tiga. Hati mana yang tidak runtun apabila mendapat khabar seperti itu, pasangan suami isteri ini diuji hebat oleh tuhan sehingga tidak dapat digambarkan kesedihan yang dialami. 

CONTINUE READING

Hapuskan Stigma ‘Lelaki Kebal’ Tidak Boleh Hidap Kanser Payudara

Bercakap sahaja tentang penyakit kanser payudara pasti ramai yang terdetik hanya kaum wanita sahaja yang akan mengalaminya. Tapi untuk pengetahuan semua, sebenarnya penyakit ini juga menyerang golongan lelaki malah komplikasi yang bakal dialami oleh pesakit adalah lebih teruk kerana sel kanser yang terdapat dalam tubuh badan mereka lebih agresif. Pada zaman sekarang mungkin ramai yang terlepas pandang tentang kesedaran masyarakat mengenai penyakit kanser payudara boleh terkena pada lelaki.

CONTINUE READING
Donna