Currently Browsing: kaki

Berdenyut-Denyut Ibu Jari Kaki! 5 Cara Tradisional Ini Untuk Rawat Kuku Cengkam

Pada yang pernah mengalami kuku cengkam, mesti tahu rasa perit kesakitannya dan yang sedang mengalaminya, mesti nak cepat sembuh. Tak apa, jangan risau sebab kami ada tip tradisional yang boleh merawat kuku cengkam ni tapi dengan syarat anda kena tahan sikit rasa sakit. Barang utama yang perlu disediakan adalah ketip kuku atau pisau kecil untuk mencungkil lebihan kuku yang menyucuk tepi isi ibu jari kaki dan bahan-bahan berikut.

CONTINUE READING

Buruknya Tumit Aku Ni! Kenapalah Boleh Merekah?

Bukan apa, kami bagi tip ni sebab cuba bayangkan kalau pakai kasut jenis yang terbuka dan orang tengok bahagian kaki kita, sekali nampak tumit berkerak. Tak malu ke? Kita perempuan kenalah jaga kecantikan dan kesempurnaan kaki termasuk tumit untuk tampah kemerah-merahan.

CONTINUE READING

Selalu Sakit Kaki Ketika ‘Jogging’? Jangan Mengeluh Cuba Tip Ni Dulu

Nak kurus cepat sampai sanggup hari-hari pergi jogging, lepas tu mula la mengeluh badan sakit, kaki lenguh. Donna faham keinginan untuk mendapatkan badan yang ideal memang menjadi idaman setiap wanita. Tapi jangan sampai memudaratkan badan, penting untuk anda tahu tujuan jogging adalah untuk mengamalkan gaya hidup sihat. 

CONTINUE READING

‘Time’ Mandi Dah Sental Tapi Kaki Tetap Berbau, Keturunan Ke?

Dr. Fatimah menambah jangan terlalu obses inginkan kaki berbau wangi kerana jika kaki berbau wangi, ia adalah petanda kehadiran bakteria yang tidak patut berada di kaki. Lagi membimbangkan bakteria asing ini akan makan kulit segar yang boleh menyebabkan ruam dan luka pada kaki jika tidak dirawat dengan segera.

CONTINUE READING

Bentuk Kaki Pelik? Senaman Ini Bantu Kaki Anda Kelihatan Normal Semula

Cuba berdiri tegak depan cermin dan lihat bentuk kaki anda sama ada bentuk normal atau tidak. Kemudian, kenal pasti bentuk kaki anda seperti rajah di bawah sama ada berbentuk X, O atau XO. Jika anda mendapati kaki anda berbentuk selain daripada normal, jom lakukan senaman ini untuk bentukkan kaki anda seperti normal. Tak salah mencuba.

CONTINUE READING

Kaki Anak Bau Hapak? Selesaikan Dengan Cara Ni

Budak-budak ni manalah nak fikir, yang dia tahu sarung kasut dan buka kasut. Kasut dia basuh ke, berbau ke, kotor ke. Apa dia kisah! Janji kaki bersarung. Jadi kita sebagai ibu yang prihatin pada anak-anak ni, jom lakukan inisiatif ni. Hanya empat cara je!

CONTINUE READING
Donna