Currently Browsing: ibu bapa

Kerap Bawa Bayi Keluar Malam Punca Perkembangan Anak Terjejas

Bila tengok anak ‘behave’ je, mulalah anda merasakan ia kelihatan seperti tiada masalah untuk bawa mereka keluar dan terus menganggap ia sebagai lampu hijau untuk menikmati aktiviti malam seperti yang anda inginkan. Anda ibu bapa yang macam ni ke?

CONTINUE READING

Trend Tunjuk Gambar ‘Scan’ Bayi Di Media Sosial, Ini Penjelasan Mufti Wilayah…

Kalau ada berita gembira yang berlaku dalam hidup anda, perkara pertama pasti anda ingin kongsikan bersama dengan orang yang tersayang betul tak? Tapi lain pula pada zaman kini, bukan setakat pasangan dan teman rapat sahaja malah siap ‘upload’ di media sosial sekali biar semua tahu. 

CONTINUE READING

Jangan Main Beli Je! Tip Buat Kaum Ibu, Pilih Mainan Bayi Usia Dua Bulan

Pemilihan mainan sesuai dengan usia dapat menyempurnakan gerakan mereka sekali gus merangsang perkembangan. Ini kerana mainan bagi bayi dua bulan akan memberi perubahan terhadap apa yang berlaku disekitaranya. Jadi penting sebagai ibu bapa bertanggungjawab untuk memastikan mainan tersebut selamat dan tidak bahaya. 

CONTINUE READING

‘Confirm’ Lemak Dan Berkilat! Ini Tip Paling Senang Masak Pulut Kuning

Teringin nak makan pulut kuning? Kebiasaanya pulut kuning ni akan dihidangkan dalam majlis atau perayaan tertentu sahaja kerana ia bukanlah makanan rutin. Tapi biasa lah, kadang-kadang tekak ni akan mengidam sesuatu masakan yang datang tanpa diduga. Takut nak masak sendiri sebab tak sedap. Eh jangan macam tu, belum cuba belum tahu! Sebenarnya mudah sahaja jika anda tahu cara masak yang sebenar. Jadi hari ini Donna kongsikan kepada anda tip masak pulut kuning yang sedap dan pastinya berlemak. 

CONTINUE READING

Pukul Anak: Masih Relevan Atau Tidak?

Tidak dinafikan, perbuatan ‘naik tangan’ terhadap anak mampu memberi beberapa kesan buruk antaranya mengalami trauma, merajuk, bersendirian, memberontak dan berdendam, biarpun niat kita hanya untuk mendidik demi kebaikan mereka.

CONTINUE READING

Anak Lelaki Ambil Masa Terlalu Lama Di Tandas? Mungkin Sebab Masalah ‘Phimosis’!

Adam kata sakit tiap kali masa buang air kecil tapi saya tengok tak ada apa apa pun. Eh, kenapa ye bila Adam kencing macam ada bengkak ke atau belon kat hujung? Selepas beberapi hari, Adam demam lagi dan kerap mengalami jangkitan di bahagian kemaluan. Masalah ini berterusan berbulan lamanya sehinggalah kami mendapatkan rawatan di hospital.

CONTINUE READING
Donna