Currently Browsing: hutang

#theBawang : Dah Hutang Tu Bayar Lah

The Bawang musim kedua kali ini menampilkan wajah baru dan topik-topik yang lebih menarik untuk dibincangkan. Bukan saja isu rumahtangga tapi kehidupan realiti yang perlu para wanita hadapi tidak kira yang bekerjaya, suri rumah, solo mahupun yang sudah berumahtangga.

CONTINUE READING

Guna Istilah ‘Sahabat’ Bila Nak Pinjam Duit, Tapi Liat Nak Bayar?

“Salam sahabat, maaf kacau aku nak pinjam duit ni, hujung bulan aku bayar”. Haa dalam ramai kawan-kawan anda mesti ada yang macam ni kan. Kadang-kadang bukan apa, bila dah lama berkawan ni mesti secara tidak langsung, bila mereka dalam kesusahan anda akan tolong tidak kira dari sudut apa pun. Jika ada duit lebih, anda tidak teragak-agak untuk beri pinjam kepada mereka. 

CONTINUE READING

Ketahui Apa Akan Terjadi Bila PTPTN Dimansuhkan Terutama Kepada Anak Muda Kita Kelak

Pun begitu, isu PTPTN sering dijadikan modal politik oleh pelbagai pihak sejak dahulu lagi. Kini, timbul pula isu rakyat Malaysia merasa tidak berpuas hati apabila pihak PTPTN masih meneruskan undang-undang akan menyekat penghutang yang gagal melunaskan bayaran balik untuk ke luar negara selepas setahun pertukaran kerajaan.

CONTINUE READING

Akak Honda Sembur Racun Serangga, Kini Suaminya Pula Mengamuk Guna Pedang

Kini, seorang lelaki yang dipercayai suami kepada wanita tersebut membuat kecoh apabila pihak bank cuba untuk menarik kereta di rumah pula. Apa yang lebih memeranjatkan kami, suaminya menggunakan pedang untuk menghalau individu yang ingin menarik keretanya.

CONTINUE READING
Donna