Currently Browsing: hidangan

Hanya 5 Bahan Ni Je, Puding Caramel Anda ‘Confirm’ Rasa Manis Manja & Lembut!

Tapi, kalau chuols ikut puding caramel cara kami, kos dapat dijimatkan serta rasa puding pun manis-manis manja gitchew!

CONTINUE READING

Tiada Lagi Sesi Makan Bersama, Akhirnya Video Masak Sugu Pavithra Dimuatnaik!

Dalam video mereka yang terbaru ini ada sedikit kelainan. Kepada yang menonton sehingga tamat video masakan Sugu Pavithra pastikan akan melihat mereka sekeluarga menikmati hidangan tersebut bersama anak-anak tetapi, kali ini tidak.

CONTINUE READING

Tip Nak Bagi ‘Bater’ Pisang Goreng Ranggup!

Kami pun sama, baru-baru ni ada orang tanya tip macam mana nak bagi ranggupkan ‘bater’ pisang ni dan lagi sedap dari yang jual di gerai. Of course berbunga-bunga masa tu hati. Jadi, kami ambil keputusan untuk kongsi tip ini dengan semua pembaca donna!

CONTINUE READING

Takut Petai Cepat Busuk? Apa Susah, Kita Awet Sendiri Je Lah!

Jangan salah faham, apa yang dimaksudkan dengan awet petai dalam artikel ni bukan buat jeruk petai ye tapi ingin memastikan petai bertahan lebih lama. Jom kita lihat cara mengawet petai dan untuk pengetahuan anda, perkongsian ini diambil daripada salah seorang pengguna Facebook.

CONTINUE READING

Hidangan Mudah! Timun Goreng Masak Udang Telur

Resipi yang kami perkenalkan adalah, timun goreng masak udang telur. Bunyi pelik kan? Tapi percayalah, kalau makan dengan nasi panas-panas dengan sambal belacan confirm terasa di awang-awangan, gitchew!

CONTINUE READING

Tak Ada Penjualan Tepung Pelita Paya Jaras Untuk Ramadan 2020

Teksturnya lembut, rasanya manis dan cair di mulut membuatkan ramai yang ‘ketagih’ dengan kuih ni. Sayangnya, berita buruk untuk penggemar Tepung Pelita Paya Jaras kerana penjualan untuk Ramadan 2020 tiada akibat penularan wabak COVID-19. Seriously?

CONTINUE READING
Donna