Currently Browsing: hidangan petang

Pisang Abu Nipah Kalau Buat Bubur, Memang Lemak Semacam!

Kalau nak tahu, agak banyak kuantiti kalau nak buat pisang goreng. Yelah, tiga biji je dah cukup untuk empat orang makan. Selebihnya, kita boleh masak bubur.

CONTINUE READING

Tip Nak Bagi ‘Bater’ Pisang Goreng Ranggup!

Kami pun sama, baru-baru ni ada orang tanya tip macam mana nak bagi ranggupkan ‘bater’ pisang ni dan lagi sedap dari yang jual di gerai. Of course berbunga-bunga masa tu hati. Jadi, kami ambil keputusan untuk kongsi tip ini dengan semua pembaca donna!

CONTINUE READING

Hanya 10 Minit, Bekalkan Si Manja Dengan Nugget Udang Buatan Sendiri!

Setiap kali waktu pagi, seorang ibu merangkap isteri pasti sibuk dengan persiapan si manja dan suami. Kadang tu sibuk sampai tak sempat nak siapkan hidangan sarapan pagi. Kesian mereka meninggalkan rumah dengan perut yang kosong. Jangan risau, Donna ada menu paling mudah untuk di masak pada awal pagi iaitu nugget udang buatan sendiri. Mudah saja cara penyediaannya, jom ikut langkah di bawah.

CONTINUE READING

‘Breakfast’ Dengan Apam Bakar Kelantan

Kelantan dikenali dengan sebuah negeri yang kaya dengan budaya dan tradisi. Tidak kurang juga dengan gadis-gadis comel serta wanitanya yang rajin bekerja dengan berniaga. Selain daripada terkenal dengan pasukan Red Warriornya, negeri Pantai Timur juga terkenal dengan pelbagai jenis makanan yang unik dan kini telah popular di seluruh Malaysia. Antara makanan yang menjadi simbolik pada […]

CONTINUE READING
Donna