Currently Browsing: helah

‘Trick’ Memasak Paling Sempoi Buat Mak-Mak Yang Sibuk Bekerja

Wanita ni sifatnya memang jenis yang multitask, sambil memasak masa tu juga lah kemas rumah. Pengurusan masa ni sangat penting bukan hanya untuk kaum wanita sahaja, malah untuk para suami pun kena peka tau. 

CONTINUE READING

Sindiket ‘Love Scam’! Menyamar Sebagai Mat Salleh Tapi Sebenarnya ‘Pak Hitam’

Wanita sering dikatakan sebagai golongan yang lemah, ini kerana apabila seseorang itu berada dalam keadaan yang sunyi, berdepan dengan masalah keluarga atau kematian suami amat mudah untuk ditipu sehingga menjadi sasaran sindiket untuk mengaut keuntungan dengan menggunakan identiti palsu.

CONTINUE READING

Pakai ‘Baby Powder’ Je? Ini Helah Yang Anda Belum Tahu

Ia bukan digunakan untuk finishing makeup sahaja, tetapi bagi sesiapa yang mempunyai masalah rambut sehingga lah bau badan pun boleh pakai bedak bayi sebagai bahan bagi membantu menyelesaikan masalah harian anda. Nak tahu lebih lanjut, jom teruskan pembacaan pada artikel ini dan jangan lupa untuk kongsikan kepada rakan anda yang lain. Sharing is caring gitu! 

CONTINUE READING

Jangan Main Letak Je Minyak Semasa Rebus Spageti, Ini Sebab Yang Anda Perlu Tahu

Campak-campak bahan dalam kuali tak sampai setengah jam dah siap! Hidangan apa lagi paling senang dan mudah nak masak kalau bukan spageti atau pasta. Ia bukan sahaja mudah untuk disediakan dalam masa yang sama sedap, anak-anak pun mesti suka. Tambah lagi di pasaran sekarang terdapat pelbagai jenis sos readymade hanya boleh dipanaskan jadi tak ada la duduk lama-lama di dapur.  

CONTINUE READING

Bukan Untuk Bersihkan Gigi Je Tapi Ubat Gigi Selesaikan Masalah Rutin Harian Anda

Kalau sebut tentang ubat gigi, mestilah untuk membersihkan gigi sahaja betul tak? Tapi rupa-rupanya banyak kelebihan ubat gigi yang boleh digunakan untuk membantu menyelesaikan masalah rutin harian anda. Dengan mengunakan cara ni, anda bukan sahaja boleh berjimat tapi dalam masa yang sama mampu mengembalikan barang anda seperti yang baru. 

CONTINUE READING
Donna