Currently Browsing: gemuk

Jangan Mengeluh Jika Ada Peha Besar, Ini Sebab Kenapa Kaum Lelaki Menyukainya

Dah nama pun wanita, kalau tengok cermin mesti berjam-jam lepas tu mula la mengeluh tentang bentuk badan tambah lagi bagi yang sibuk nak kecilkan peha. Dah macam-macam cara yang anda lakukan untuk kecilkan peha tapi masih tidak berhasil? Haa kenapa perlu mengeluh mempunyai peha besar, sebenarnya anda sudah pun mempunyai banyak kelebihan berbanding dengan wanita lain. 

CONTINUE READING

Body Shaming Kini Jenayah, Boleh Didenda/Dipenjara

Kebelakangan ini, banyak kes body shaming atau dalam bahasa melayunya ialah tindakan memalukan seseorang dengan mengejek atau memberi komen terhadap bentuk dan saiz badan seseorang individu kerap berlaku. Ia bukan sahaja sering dilakukan melalui percakapan, malah mereka turut boleh melakukan perkara berkenaan hanya di hujung jari menerusi platform media sosial.

CONTINUE READING

Diet Atau Senaman, Mana Lagi Berkesan Untuk Turunkan Berat Badan?

Donna faham nak turunkan berat badan ni bukanlah sesuatu perkara yang mudah. Kadang-kadang tengok orang lain diet dan bersenam dalam jangka masa pendek terus dapat bentuk badan yang ideal. Jealous tau! Pasti anda sering tertanya-tanya sama ada diet dan bersenam perlu dilakukan secara serentak atau yang mana satu lebih berkesan? 

CONTINUE READING

Terlalu Kurus Walaupun Makan Sama Macam Orang Lain? Mungkin Ini Sebabnya

Bila tengok orang yang berbadan sasa terutamanya lelaki sedap je mata memandang. Bagi wanita pula jika orangnya mempunyai tubuh badan yang slim dan tinggi pasti akan kelihatan lebih menyerlah. Haa tapi perasan tak ada orang badannya kurus kering walaupun makan sama seperti orang biasa, kadang-kadang lebih banyak lagi.

CONTINUE READING

Suami Pandai ‘Komplen’ Je Isteri Gemuk, Tapi Tak Nak Tolong!

Kesian lihat ibu ini, niat datang nak keluarkan peluh tetapi anak-anak kecil itu meragam. Saya tanya dia ‘Suami kerja ke dik?’ sebab tengok dia struggle uruskan dua orang anak kecil.’Tak la kak. Ada tengah tidur, penat kot main futsal dengan kawan-kawan dia.”

CONTINUE READING

Makan Buah Pun Boleh Gemuk? Biar Betul!

Buah-buahan merupakan agen sukrosa atau fruktosa (gula daripada buah) dan sesetengah buah-buahan mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi.

CONTINUE READING
Donna