Currently Browsing: gaya hidup

“Artis Dah Hidup Mewah Lepas Tu Sekarang Nak Mengemis” – Zarina Anjoulie

Jika difikirkan semula, ada betulnya apa yang dikatakan oleh Zarina ni kan? Artis itu sendiri sudah menanamkan pemikiran di minda masyarakat supaya melihat mereka kaya melalui perkongsian mereka sendiri tentang gaya hidup mereka di media sosial.

CONTINUE READING

Bila Dah Berusia, Ambil Tahu Jenis Makanan Penyebab Darah Tinggi

Kita perlu berhati-hati dengan keadaan kesihatan kita dan perlu alert dengan jenis makanan yang kita ambil pada setiap hari sama ada sihat atau tidak. Kalau anda nak tahu, Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan III di Malaysia menunjukan peratus penyakit darah tinggi adalah sebanyak 32.3%.

CONTINUE READING

Badan Perlukan Rehat, Ketahui Masa Tepat Untuk Ambil Cuti Panjang

Bayangkan lima hari bekerja dan hanya dua hari saja cuti iaitu pada hujung minggu. Itu pun kalau betul-betul tak ada kerja, kalau ada kerja yang perlu diuruskan pada sabtu dan ahad? Macam mana nak ‘me time’? Mungkin perkara ini tak nampak kesan pada mereka yang belum berkahwin. Cuba fikir bagi golongan wanita yang sudah berkahwin. Adakah 15 jam sehari baik untuk kesihatan?

CONTINUE READING

Buat Penggemar Pedas, Anda Patut Baca Fakta Kesihatan Ni!

Maklumlah, pilihan makanan pedas dikatakan pilihan citarasa lidah rakyat Malaysia dan sebanyak 80 peratus hidangan melayu mesti berunsurkan cili padi hijau dan merah. Antaranya, gulai lemak ayam cili padi, ayam masak merah, ikan keli masak hijau, ayam goreng berlada, sambal belacan atau sambal tempoyak. Terus rasa lapar!

CONTINUE READING

Kenapa Serangan Jantung Boleh Terjadi?

Bagaimana serangan jantung ini boleh berlaku? Apakah berpunca dari gaya hidup atau takdir yang ditentukan olehNya? Janganlah sering menunding jari pada takdir kerana takdir seseorang boleh berubah. Menurut portal Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), MyHealth mereka mengatakan punca serangan boleh berlaku adalah disebabkan….

CONTINUE READING

Bagi Penghidap Resdung Ini Makanan Terbaik Untuk Anda Amalkan

Masalah resdung atau sinus adalah sejenis jangkitan yang boleh berlaku kepada golongan dewasa dan juga kanak-kanak. Ia berlaku apabila ruang dipenuhi udara yang terletak diantara mata, hidung, tulang pipi dan dahi anda. Anda perlu tahu bahawa masalah ini berpunca daripada selsema atau jangkitan pernafasan. 

CONTINUE READING
Donna