Currently Browsing: fabrik

Bukan Rendam & Berus Semata, Ini Teknik Sental Baju Guna Tangan Dengan Betul

Perasan tak kadang-kala baju yang kita rendam dan berus tu terkeluar juga warna, benang masih tercarik, kain jadi kembang dan segala labuci atau hiasan atas baju habis tercabut, alahai! Sedih bila tengok baju yang baru je dua tiga kali pakai dah mula rosak. Sudahlah beli mahal, rosak pula tu. Silap-silap kita salahkan jenama baju tu pula. “Harga mahal tapi kualiti yilek!”. Lah! Janganlah macam tu. Sebenarnya, cara kita sental baju tu yang salah.

CONTINUE READING

Nak Muka Cantik Masa Raya Nanti, Kenalah Ikut Nasihat Pakar Kosmetik Ni

Buat yang masih tidak tahu apa yang perlu buat untuk menjaga kecantikan wajah selain menggunakan produk-produk wajah yang tidak pasti keberkesanannya. Jom baca perkongsian tip dari seorang pakar kosmetik sains, Dr Christopher Rimpler dalam satu temubual Donna bersamanya.

CONTINUE READING

Sebelum Borong Kain Ela Belajar Kenal Jenis Fabrik Dahulu Tau

Uniknya, hari ini dengan kehadiran banyak fabrik di pasaran tekstil, baju kurung turut dihasilkan daripada pelbagai jenis kain mengikut cita rasa serta perkembangan terkini fesyen tanah air. Jadi bila masuk kedai kain, anda perlu ada pengetahuan berkenaan jenis-jenis fabrik agar anda tidak rambang mata. Kalau sudah semua anda nampak cantik, pasti rasa nak ambil semua kain dan bajet pun mesti lari. Satu lagi kepentingan kenapa anda perlu tahu jenis setiap kain agar fabrik yang dipilih sesuai untuk dibuat baju mengikut fesyen kesukaan anda.

CONTINUE READING

Wow! Putihkan Baju Guna ‘Ubat Sakit Kepala’ Je

Ramai elak memakai pakaian putih kerana risau kesan peluh kuning yang sering muncul atau mungkin akan mudah mengotorkan baju. Jangan risau dah, anda boleh terus memakai pakaian berwarna putih dengan adanya pembantu tambahan ini.” Melakukan aktiviti mencuci atau mendobi pakaian merupakan salah satu kerja rumah dan rutin yang paling membosankan ramai orang. Walaupun pelbagai mesin […]

CONTINUE READING
Donna