Currently Browsing: diet

Dah Makan Tapi Lapar Lagi, Ini Fakta Yang Anda Perlu Tahu

Orang cakap kalau stress je makan, tapi ada juga bila saat tengah bahagia membuak-buak rasa nafsu makan. Kadang-kadang dalam rutin seharian tanpa sedar anda telah makan secara berlebihan malah lebih banyak daripada biasa. Bukan apa, bila duduk dekat office ada je yang bawa makanan dan ajak makan, anda pun apa lagi laju je terima pelawaan mereka hiks! 

CONTINUE READING

Waspada! Risiko Kanser Payudara Lebih Tinggi Bagi Wanita Yang Sudah Berusia

Sudah terhantuk baru terngadah, pepatah ini mungkin sering anda dengar tetapi bila bercakap sahaja tentang kesihatan payudara masih  ramai lagi kurang sedar akan kepentingan untuk membuat pemeriksaan awal sebagai langkah berjaga-jaga. Bila dah terkena, baru sibuk nak buat checkup! Haa jangan sampai macam tu, zaman sekarang ni kebanyakan wanita lebih mengutamakan bentuk fizikal berbanding kesihatan payudara.

CONTINUE READING

Hapuskan Stigma ‘Lelaki Kebal’ Tidak Boleh Hidap Kanser Payudara

Bercakap sahaja tentang penyakit kanser payudara pasti ramai yang terdetik hanya kaum wanita sahaja yang akan mengalaminya. Tapi untuk pengetahuan semua, sebenarnya penyakit ini juga menyerang golongan lelaki malah komplikasi yang bakal dialami oleh pesakit adalah lebih teruk kerana sel kanser yang terdapat dalam tubuh badan mereka lebih agresif. Pada zaman sekarang mungkin ramai yang terlepas pandang tentang kesedaran masyarakat mengenai penyakit kanser payudara boleh terkena pada lelaki.

CONTINUE READING

“Susahnya Nak Diet..” – ‘Cabaran’ Jep Sepahtu Bila Tengah Bersenam

Masalah ni tak lain tak bukan kalau sebab gangguan dari anak-anak. Begitulah yang dilalui oleh pelawak Jep Sepahtu apabila ingin memulakan misi senaman di rumah bila mempunyai kelapangan masa tapi menjadi sukar apabila sesuatu terjadi.

CONTINUE READING

Terdesak Nak Kurus Dalam Masa Singkat? Cuba GM Diet Seminggu Je Boleh Turun Sampai 6KG

Alahai tarikh majlis kawin dah dekat takut pula tak muat baju! Dah macam-macam cara buat tapi berat badan masih maintain. Donna faham ramai di luar sana terutamanya kaum wanita yang ingin bentuk badan ideal, kurus agar lebih yakin dalam menggayakan pakaian harian anda. 

CONTINUE READING

8 Makanan Pembunuh Ghairah Seks

Nampak gayanya bukan hubungan cinta sahaja yang rumit, memilih pemakanan yang tepat juga merupakan satu cabaran. Sedarkah anda pemakanan berkait rapat dengan hubungan seksualiti? Berikut adalah makanan yang perlu  dielakkan demi menjaga perhubungan ranjang anda serta pasangan.

CONTINUE READING
Donna