Currently Browsing: dekorasi

Percaya Atau Tak, Reka Bentuk Tingkap Yang Unik Mempengaruhi Aura Sebuah Rumah

Tak ramai beri perhatian bahagian tingkap kerana mereka rasakan ia bahagian yang tak penting tapi sebenarnya, reka bentuk tingkap memain peranan yang besar. Cuba bayangkan, pada zaman hampir tahun 2020 ni anda masih menggunakan design tingkap nako, rumah nampak menarik ke kalau dari luar? Mesti biasa-biasa je.

CONTINUE READING

Penyeri Meja Makan, Idea Ini Dapat Buat Ruang Makan Kelihatan ‘Gorgeous’

Tak semestinya menggunakan banyak perhiasan atau sentiasa ada makanan ringan di ruang makan sudah cukup kelihatan cantik dan berseri. Cukup bermain dengan warna dan dekorasi yang ringan. Semoga bermanfaat!

CONTINUE READING

Sibuk? Ini Cara Mudah Untuk Bagi Keadaan Rumah Nampak Kemas & Bersih

Bila kekangan masa wujud, mulalah kita tak nak buang masa dengan kerja-kerja rumah yang tak sepatutnya dibuat. Sebolehnya setiap saat diisi dengan kerja harian yang wajib dibuat tapi nak buat macam mana, kalau tak bersihkan nanti rumah berhabuk dan kotor pula. Nak tak nak, kena kemaskan semua! Buat kerja kena be smart barulah rumah setiap hari kelihatan bersih dan segar walaupun rutin harian anda padat dengan kerja lain. Ha, jom tengok tip berikut.

CONTINUE READING

Sebulan Sekali Pastikan Barangan Rumah Ini Dicuci & Dibersihkan

Kami yakin, masih ramai lagi yang tak tahu cara smart nak kemas rumah. Kali ini, nak bagi tip barangan rumah yang perlu dicuci dan dibersihkan hanya sebulan sekali. Ringanlah sikit kerja anda nanti. Tak ada lah rasa terbeban. Dah! Jom lihat senarai barangan rumah yang perlu dicuci sebulan sekali tu.

CONTINUE READING

‘Be Smart’ Bila Uruskan Barang Kering Bahagian Dapur

Berdiri cekak pinggang tengok keadaan dapur. Penuh dengan barang, selerak! Kadang-kala tu kita dah kemas tapi tetap nampak selerak dan tak cukup tempat nak simpan barang. Terpaksalah letak dekat tepi kabinet. Itu yang pemandangan dapur terus jadi tak terurus. Hm, macam mana nak buat ni?

CONTINUE READING

Antara Tanaman Hijau Yang Murah & Mudah Jaga

Sekarang ni Donna nak kongsikan beberapa jenis pokok yang boleh tahan lama walaupun tak disiram berhari-hari.  Cuma perlukan keadaan yang redup, bersuhu bilik, tanah yang mencukupi dan apa yang lagi menarik, senarai pokok-pokok ni dapat memberi udara yang lebih segar. Antaranya… 

CONTINUE READING
Donna